اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتورسیکلت

گیربکس در حرکت کردن موتورسیکلت نقش اساسی داشته و از اجزای به هم پیوسته تشکیل شده است. نحوه عملکرد این سیستم طوری است که اگر هر قسمتی از آن دچار مشکل شود، کل سیستم با آسیب مواجه می شود. از این رو نیاز است افراد با عیوب گیربکس آشنا شوند تا برای رفع به موقع آن اقدام کنند.

علت صدای زوزه در موتورسیکلت چیست ؟

از عیوب گیربکس ایجاد سر و صدای زیاد و غیر طبیعی است که با تولید صدای زوزه و سوت کشیدن همراه است. این مشکل ممکن است به دلیل هر گونه آسیب دیدگی چرخ دنده ها باشد. اگر هم روغن گیربکس کم باشد و به همه قطعات آن نرسد احتمال دارد دلیل این امر باشد.

مشکل عوض کردن دنده در موتورسیکلت

اگر گیربکس معیوب باشد سبب عملکرد دیرتر آن خواهد شد. سیستم گیربکس به گونه ای تعبیه شده که این امکان را برای فرد به وجود می آورد دنده ها را با سهولت بیشتر و به سرعت تغییر دهد، ولی اگر در زمان عوض کردن دنده، گیربکس خوب کار نکند و مدت زمان زیادی طول بکشد مشکل از گیربکس است. بروز مشکل این چنینی احتمال دارد به دلیل نشتی روغن گیربکس باشد.

علت بوی سوختگی در موتورسیکلت

در صورت معیوب بودن گیربکس بوی سوختگی از آن احساس می شود. اگر روغن گیربکس بیش از حد داغ شود بوی سوختگی تولید می کند. این مشکل به خاطر نشت روغن گیربکس و نرسیدن روغن به همه اجزای گیربکس و خنک نشدن این قطعات رخ می دهد.

دلیل نشتی روغن گیربکس موتورسیکلت چیست ؟

از دیگر عیب های گیربکس که امکان دارد برای هر وسیله نقلیه ای پیش آید نشتی روغن گیربکس است. نشتی روغن از گیربکس به آسیب دیدگی چرخ دنده ها منجر می شود. این مشکل امکان دارد به دلیل از بین رفتن واشرها و مهره محفظه گیربکس و یا بیش از حد پایین رفتن سطح روغن گیربکس باشد.

دلیل کاهش قدرت و شتاب موتورسیکلت

اگر موتورسیکلت قدرت کافی نداشته باشد ولی موتور آن به درستی کار کند نشان از معیوب بودن گیربکس است. این مشکل در اثر داغ شدن بیش از حد گیربکس و یا از کار افتادن اجزای داخلی آن پیش می آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حسین حیدری:
سلام دنده ۳موتور خراب شوده چه مارک گیربکس خوب هست توی بازار
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

سید علیرضا سجادی :
سلام موتور من cgl ۱۵۰ و۵ دنده است وقتی میزنم دنده ۴ وگاز میدم حالت نیم کلاچ میکنه وقتی هم که باهاش سرعت پایین و ثابت میرم این حالت پیش نمیاد ولی یکم گاز میدم نیم کلاچ میکنه این مشکل فقط تو دنده ۴ هست و ۳ترک هم که میکنم خیلی زورش کمه صفحه کلاچشم عوض کردم درست نشد لطفاً راهنمایی بفرمایید
پاسخ زینگ:
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

امیر محمد بلالی :
سلام من ماتورم رو دنده یک می اندازم ماتور خودش میخاد انگار دور بگیره و راه این مشکلش چیه هر کی دونست به من بگه خواهشا صحفه کلاج هم تعویض شده کلاج هم لیکلاژه قبل این که صحفه کلاج عوض کنم این مشکل هم یه ۳ یا ۴ ماه داشتم ولی صحفه کلاج عوض کردم بعد دو روز این طوری میشه روغنش نو بریزم هنوز بد تر میشه ولی بعد یه مدتی روغن کثیف میشه انگار بهتر میشه هر کی میدونست
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

علی شیرازی:
سلام من موتورم بعضی وقتا دنده اش کار میکنه،بعضی وقتا کلا ازکلر میافته دنده عوض نمیشه
سیدمحمدحسین حسینی:
سلام موتور من ژاپنی هست دنده یک هستم و گاز را پر میکنم که دنده دو بدم دنده جا نمیره حتما باید سرعت پایین باشه تو دور کم دنده دو جا میره علتش چیه
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>