اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


ساختمان کلاچ گریز از مرکز

کلاچ گریز از مرکز نوعی کلاچ صفحه ای و اتوماتیک می باشد. در این نوع کلاچ، از نیروی گریز از مرکز در جهت فشار آوردن بر روی صفحات و درگیری کلاچ مورد استفاده قرار می گیرد.در کلاچ گریز از مرکز، به هنگام سرعت بالا، نیروی گریز از مرکز موجب انتقال گشتاور می شود. حال آن که در کلاچ نیمه گریز از مرکز، فنرها در جهت انتقال کردن گشتاور در سرعتهای معمولی پایه ریزی می شوند.

مزایای کلاچ گریز از مرکز

این کلاچ دارای مزایایی است در واقع به پدال کلاچ نیازی نیست و کنترل کردن کلاچ به شکل اتوماتیک و از طریق دور موتور انجام می گیرد. وسایل نقلیه ای که از کلاچ گریز از مرکز استفاده می کنند قابلیت این را دارند که با دنده درگیر متوقف شوند، بدون این که وسیله نقلیه خاموش گردد. در این وضعیت دیگر نیازی نیست راننده مهارت زیادی در این زمینه داشته باشد.

سیستم کلاچ در موتورسیکلت

این نوع کلاچ متناسب با دور موتور حرکت می کند. به طوری که وقتی سرعت دور موتور زیاد می شود، وزنه هایی که بر روی آن نصب شده در اثر نیروی گریز از مرکز باز می شود و سپس نیروی عقب دیسک کلاچ افزایش می یابد. این فشار وارده سبب درگیری دیسک با صفحه کلاچ و انتقال نیروی موتور می گردد.بر عکس در زمان کاهش سرعت دور موتور، تماس دیسک و صفحه کمتر شده و ارتباط آن قطع می شود.

می توان بیان کرد این سیستم برای دورهای بالا مناسب می باشد. کلاچ گریز از مرکز ساختمانی ساده دارد.این سیستم به وجود آورنده یک نسبت دور قابل تغییر می باشد که از این طریق از توان موجود در موتور به شیوه مؤثری استفاده می شود. در این محرکه، نیرو به وسیله کلاچ گریز از مرکز در کنار یک جفت قرقره با قطری که قابل تغییر است از طریق یک تسمه به یکدیگر وصل شده اند منتقل می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
مرتضی‌جباری:
برای‌سفارش‌کلاج‌گریزازمرکز۳/۴"یا(۱۹میلیمتر)برای‌شفت خروجی‌میل‌لنگ.و۱۲‌دندانه‌برای‌چرخ‌دنده‌.(طبق‌شکل‌بالا) برای‌موتور‌تک‌۲۰۰‌سی‌سی‌بادور۳۲۰۰،چه‌کلاجی‌رو پیشنهاد میکنیدوقیمت‌وزمان‌ارسال‌ودریافت‌رو‌بفرمائید.
سعید جاودانی:
طریقه خرید کلاج گریز از مرکز را راهنمایی کنید ممنون
:
سلام ،من یه کلاچ خشک گریز از مرکز برای شافت ۲۵میلیمتر میخواستم برای یه سه چرخه دریفت که ساختم ،موتور تک بنزینی ۳۰۰اسب هوندای ژاپنی دارم ،لطفا راهنمای کنید واگر دارید برای فروش چنده؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

Mehdi:
سلام من یدونه کلاج گریز از مرکز میخوام. چطوری میتونم ازتون بگیرمش. لطفا راهنمایی بفرمایی. مرسی
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>