اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتورسیکلت

اگر سیم کلاچ موتورسیکلت شما دچار خرابی شود به طور مستقیم بر روی کلاچ و تعویض دنده ها، تأثیر می گذارد. به هنگام بروز مشکل در سیم کلاچ، نخست بهتر است با چشم از این قطعه بازدید شود و در صورتی که خرابی در سیم مشاهده شود آن را تعویض کرد.

علائم نشان دهنده خرابی سیم کلاچ موتورسیکلت

وجود علائمی نشان دهنده این است که سیم کلاچ کارایی خود را از دست داده و نیاز به تعویض دارد. برخی از این علائم عبارتند از:

  • کلاچ خالی می شود و کارایی سابق را ندارد
  • سیم خشک شده و داخل غلاف خود هیچ حرکتی ندارد
  • بعد از رها شدن کلاچ این سیستم با خودش درگیر و دچار لرزش است. در بیشتر مواقع سیم کلاچ در محل اتصال به اهرم کلاچ و محل خمیدگی آن دچار سایش می شود.

نکات مهم در هنگام تعویض سیم کلاچ موتورسیکلت

در هنگام تعویض سیم کلاچ باید از نمونه استاندارد و مناسب به جای سیم کلاچ قبلی استفاده کرد. سیم ها قابلیت این را دارند که طول آن ها را تنظیم کرد و برای هر وسیله نقلیه ای هم قابل استفاده هستندپس باید این را مد نظر قرار داد طول سیم به اندازه در محل مناسب خود نصب گردد. میزان کشش سیم و ارتفاع مناسب آن باید تنظیم شود تا مشکلی رخ ندهد.

قبل از این که سیم کلاچ در جای خود قرار گیرد بهتر است تمامی قسمت های سیم به روغن و یا گریس آغشته شود تا از حالت خشکی درآید و به راحتی و با سهولت بیشتری در روکش خود بدون این که اصطکاکی ایجاد شود به سمت جلو و عقب در حال حرک باشد. رعایت این نکته نیز ضروری است که به هنگام تعویض سیم کلاچ باید دقت کرد جایی از سیم دچار خمیدگی نشود و بیش از حد نیز سفت نباشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>