اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


طریقه تعویض سیم کلاچ

یکی از قطعات موتورسیکلت سیم کلاچ می باشد. سیم کلاچ بر روی دسته چپ موتورسیکلت با کمک یک اهرم کشیده می شود. این سیستم در تولید وسایل نقلیه کاربرد دارد و از آن جایی که سریع آسیب می بیند، گاهی اوقات از رگلاژ درآمده و نیاز به تعویض دارد.

کلاچ سیمی جزو نخستین سیستم های کلاچ به شمار می آید و قدمت زیادی دارد. در کلاچ سیمی یک سیم وجود دارد که وقتی راننده موتورسیکلت آن را فشار می دهد، این سیم کشیده شده و کلاچ به کار می افتد. دور تا دور سیم کلاچ یک پوشش پلاستیکی قرار دارد.

زمانی که به کلاچ فشار وارد شود سیم در داخل پوشش پلاستیکی خود کشیده شده و به طرف عقب در حرکت است. سیم موجود به اهرم در بخش انتهای کلاچ وصل است و موقعی که کشیده می شود موجب آن است تا موتورسیکلت در حالت خلاصی قرار گرفته و تعویض دنده صورت گیرد.سیم کلاچ بر اثر استفاده طولانی مدت و عوامل مختلف دیگر ممکن است دچار نقایصی شود و از تنظیم خارج شود.

خرید سیم کلاچ موتور سیکلت

در صورت وجود علائمی مانند رشته رشته شدن سیم کلاچ، وجود بریدگی بر روی روکش پلاستیکی سیم، تابیدگی و ساییدگی سیم و … نیاز است که نسبت به تعویض سیم کلاچ اقدام کرد.در صورت بروز آسیب دیدگی سیم کلاچ قابلیت تعویض دارد به طوری که از نمونه بهتری برای جایگزینی سیم قبلی استفاده شود. سیم های کلاچ به طور جداگانه در بازار وجود دارد و با تنظیم کردن طول سیم، می توان از آن ها برای موتورسیکلت استفاده کرد.

سیم کلاچ از سر و ته دارای دو خار است که بست سیم کلاچ را نگه می دارد و آن را به اهرم کلاچ وصل می کند. مکانیزم تنظیم هم در مجاورت اهرم کلاچ و بر روی پوسته کلاچ قرار دارد. به دنبال چرخاندن دو پیچ می توان کشش سیم را تنظیم کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>