اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتورسیکلت

کاربرد کلاچ برای تعویض دنده یا متوقف کردن موتورسیکلت می باشد برای اینکه موتور در حالت خاموشی قرار نگیرد. این قطعه نیز مانند بسیاری از قطعات وسیله نقلیه پس از مدتی کار کردن، کارایی اولیه خود را از دست داده و نیاز به تعویض دارد تا کاربرد بهتری بر روی موتورسیکلت داشته باشد.برای جدا کردن کلاچ در موتورسیکلت هوندا به لوازمی نیاز است تا باز کردن قاب های موتور با سهولت بیشتری صورت بگیرد.ابزار لازم برای جدا کردن کلاچ در موتورسیکلت:

  • آچار چهار شاخ در جهت باز نمودن قیفی روغن
  • آچار بکس 8 ظریف برای باز کردن قاب سمت راست انجین پوسته کارتل برای باز کردن پیچ های روی فنرهای صفحه کلاچ
  • آچار بکس 10 باید در دست داشت
  • همچنین استفاده از آچار 10 برای باز کردن پیچ های گلویی اگزوز و پیچ هندل
  • برای باز کردن پیچ های پایدون موتور به آچار 12 نیاز هست
  • پیچ گوشتی برای درآوردن خار محافظ صفحه کلاچ
  • به طور کلی به ابزارهای نیاز است تا تعویض کلاچ موتورسیکلت هوندا به درستی صورت گیرد.

آموزش قدم به قدم جدا کردن کلاچ در موتورسیکلت

در جهت تعویض کلاچ موتورسیکلت هوندا نخست باید موتورسیکلت روی جک دو پایه گذاشته شود و سیم کلاچ از اهرم جدا گردد.سپس اگزوز و هندل و پایدون را باید درآورد. روغن موتور به طور کامل خالی شود تا در حین کار، قطعات آغشته به روغن نشود.در ادامه کار باید پوسته کارتل باز شود. درب قیفی روغن که دارای سه پیچ است باید با پیچ گوشتی باز شود.سپس با آچار 4 شاخ باید پیچ درون قیفی روغن را جدا کرد و با استفاده از آچار بکس 10 پنج پیچی که پشت آن ها فنر هست را درآورد.

با استفاده از پیچ گوشتی خاری که دیسک کلاچ با آن تماس دارد را جدا و سپس واشر موجود در آن را جدا کرد و بدین ترتیب دیسک و صفحه ها به طور کامل از مکان خود خارج می شوند.صفحه ها از دیسک جدا می گردد. در طی فعالیت قطعه ای که دارای پنج سوراخ است و جفت شونده 4 شانه را برداشته و بدین ترتیب صورت می گیرد: یک صفحه کلاچ گذاشته می شود بعد یک صفحه فلزی و دوباره یک صفحه کلاچ.

سپس یک صفحه فلزی گذاشته می شود و بدین شیوه صفحات بر روی یکدیگر قرار می گیرد تا آخرین صفحه کلاچ گذاشته شود.در ادامه چهار شانه بر روی هم قرار می گیرد روی آخرین صفحه کلاچ، به شکلی که دنده های چهار شانه مانند دنده های صفحه های فلزی داخل جفت شونده چهار شانه شوند. در پایان هم تمام این مراحل را بلعکس انجام داد و حتما واشر درپوش برای جلوگیری از روغن ریزی نصب گردد.

نکات مهم هنگام جدا کردن کلاچ موتورسیکلت

شایان ذکر است به هنگام جدا کردن کلاچ موتورسیکلت رعایت مواردی ضروری است که باید مد نظر قرار بگیرد. بهتر است صفحه کلاچ های نو قبل از استفاده حداقل دو ساعت داخل روغن موتور خوابانده شود.هنگام سفت کردن پیچ های دیسک کلاچ باید در نظر داشت این پیچ ها بیش از حد سفت نشوند که موجب خرابی آن ها خواهد شد. همچنین پیچ های پوسته کارتل نباید بیش از حد سفت شود؛ زیرا موجب هرز شدن آن ها می گردد. قبل از بستن توری روغن بهتر است با بنزین تمیز شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>