اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


قسمت های مختلف دیسک کلاچ

دیسک کلاچ قطعه ای است که به شکل حلقه ای داخل پوسته کلاچ از طریق فنر کلاچ و چندین زبانه جای گرفته است و با تماس اصطکاکی به صفحه کلاچ، نیروی موتور به صفحه کلاچ منتقل می شود.دیسک و همچنین صفحه کلاچ از اجزای مهم وسیله نقلیه می باشد که انتقال نیرو را بر عهده دارند و این منتقل کردن نیرو سبب بالا بردن قدرت موتورسیکلت می شود. این فرآیند به هنگام حرکت وسیله با استفاده از دنده، نیرو را افزایش می دهد و به چرخ دنده ها انتقال می یابد.

دیسک و فنر آن از طریق پوسته بیرونی خود بر روی فلاویل بسته شده است و صفحه کلاچ در داخل این مجموعه در طول هزار خاری خود در حال فعالیت و چرخش است و در کنار شفت گیربکس حرکت می کند. دیسک کلاچ موتورسیکلت قطعه ای لازم و ضروری در موتور می باشد که کارایی آن مهم است.از آن جایی که وجود این قطعه الزامی است بنابراین دیسک کلاچ مورد استفاده در موتور سیکلت گاهی اوقات نیاز به تعویض دارد تا از کارایی اجزای این سیستم کاسته نشود.

خرید کلاچ موتور سیکلت، چهارشاخ کلاچ، سیم کلاچ، صفحه کلاچ و کتی کلاچ

دیسک کلاچ قابلیت این را دارد که حرکت طولی داشته باشد و به دنبال فشرده کردن فنر کلاچ می تواند از صفحه کلاچ جدا گردد. دیسک کلاچ از صفحه فنری تشکیل شده است که عملکردش به شیوه دیافراگم می باشد.دیسک کلاچ با صفحه کلاچ ارتباط مستقیمی دارد، صفحه کلاچ موتورسیکلت به طور مداوم بر روی این قطعه در حال حرکت و چرخش است.

صفحه کلاچ بر روی گیربکس قرار می گیرد و این وظیفه را بر عهده دارد که صفحه گیربکس را به گونه معلق حرکت می دهد.در مکانیزم فنر کلاچ چند فنر مارپیچی در درون پوسته و اطراف آن قرار دارد و موجب فشرده شدن دیسک کلاچ به صفحه کلاچ می شود. برای قطع کردن ارتباط صفحه از دیسک کلاچ نیاز است به فنر مارپیچی نیرویی وارد شود تا قطع انتقال نیرو صورت بگیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>