اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


بازدید و بررسی کمک فنر موتورسیکلت

کمک فنر در موتورسیکلت بخش مهم و بااهمیتی است، زیرا کمک فنر یکی از قسمت های اصلی سیستم تعلیق موتورسیکلت محسوب می شود، که عملکرد آن جلوگیری از ارتجاع زیاد در موتورسیکلت ها است.بدین شکل که هنگامی موتورسیکلت از مانعی عبور می کند، فنر ارتجاع کرده و کمک فنر آن را به سرعت به حالت اولیه دبر می گرداند.

عملکرد کمک فنرهای رایج بدین شکل است، که هنگام وارد شدن ضربه، کمک فنر همراه با فنر به آسانی جمع می شود، اما در زمان باز شدن، این عملکرد به آرامی انجام می گردد.شایان ذکر است که در هنگام جمع شدن، روغن از وسط سوراخ های بزرگی عبور کرده و به همین سبب، جمع شدن آن به راحتی انجام می شود. اما در نظر داشته باشید که در هنگام باز شدن، روغن باید از سوراخ های کوچک تری عبور کند.

چه موقع کمک فنرهای موتورسیکلت را بررسی کنیم ؟

بهترین زمان برای بررسی کمک فنرهای موتورسیکلت هر 50 هزار کیلومتر کارکرد می باشد.روش بررسی و عیب یابی ساده ای که برای کمک فنر موتورسیکلت معمولا مورد استفاده قرار می گیرد، بدین شکل است که شما یکی از دست های خود را در قسمت گوشه عقب زین موتورسیکلت، بر روی ترکبند قرار داده و با فشار دست آن بخش را به پایین هل می دهید.

باید توجه داشته باشید که هنگام بازگشت، تنها یک بار باید به محل خود باز گردد. اگر این نوسان بیش از یک بار رخ دهد، مشخص می شود که کمک فنر شما در آن بخش ایراد دارد.سپس همین کار را با بخش های دیگر موتورسیکلت آزمایش کنید، تا سلامت کمک فنرها به طور کامل چک شود. البته اگر پس از چک کردن به این نتیجه رسیدید که کمک فنر موتورسیکلت شما دچار ایرادی است، حتما به یک تعمیرکار ماهر و زبردست مراجعه کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>