اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


تنظیم سیم گاز موتورسیکلت

برطرف کردن خلاصی گاز، یکی از تنظیمات ساده ای است، که باعث می شود موتورسیکلت بهتر کار کند و سواری نرم تری داشته باشد. گاز یکی از مهم ترین قسمت های موتورسیکلت به شمار می رود که باید دقیق تنظیم شود.

بیشتر تولیدکنندگان موتورسیکلت توصیه می کنند این بخش 2 الی 3 میلی متر خلاصی داشته باشد. ولی در طول مدت استفاده، سیم گاز ممکن است به دلایل مختلفی کش بیاید و طولش بلندتر شود. این امر باعث ایجاد خلاصی بیشتر می شود. در آن زمان شما مجبور می شوید با احتیاط گاز را بچرخانید، زیرا در انتهای چرخش مچ دست، کاربراتور تازه شروع به باز شدن می کند.

گرفتن خلاصی گاز موتور سیکلت

برای گرفتن خلاصی گاز، باید اهرم گاز را رو به جلو بچرخانید، تا توقف کند. بعد از آن به آرامی به عقب چرخانده تا سیم گاز کشیده شود. فاصله ایجاد شده در اینجا، همان خلاصی گاز است. البته متوجه شدن این میزان کمی سخت است، ولی در برخی از اهرم های گاز شیارهایی وجود دارد که می توانید از روی این علایم میزان این کار را متوجه شوید. ولی اگر قصد دارید خیلی دقیق این کار را انجام دهید، یک چسب رنگی گرفته و به صورت باریک برش دهید.

یکی از آنها را روی گاز و دیگری را هم روی سر فرمان بچسبانید. سپس گاز را چرخانده و فاصله را اندازه گیری کنید.اگر گاز موتورسیکلت شما خیلی خلاصی داشت، از دو قسمت گاز یا کاربراتور می توانید آن را تنظیم کنید. تنظیم از بالا، معمولا برای تنظیمات جزئی استفاده می شود. اما تنظیم از پایین، برای انجام تغییرات بزرگ تر است. به هر حال می توانید سیم را بلندتر یا کوتاه تر کرده و میزان خلاصی را تغییر دهید.

باید به این نکته اشاره کنیم که این کار بسیار ساده است، ولی چون موتورها با هم متفاوت هستند، این کار برای تازه کاران سخت می شود. کتابچه راهنمای موتورسیکلت خود را حتما بخوانید، ولی بدانید که کلیت انجام این کار در همه موتورسیکلت ها معمولا مشابه هم است.برای این کار ابتدا روکش لاستیک را از روی تنظیم گر در بیاورید.

سپس مهره نگهدارنده را شل کرده و تنظیم گر را آنقدر بچرخانید که خلاصی 3 میلی متر شود.پس از تنظیم، مهره قفل کننده را سفت کرده و کمی سیلیکون روی آن اسپری کنید تا لاستیک به آن بچسبد.وقتی تنظیمات انجام گرفت، جهت آزمایش امنیت، فرمان را انتها به انتها بچرخانید تا مطمئن شوید که سیم گاز کشیده نمی شود.سپس موتور را روشن کنید و مجددا این کار را انجام دهید، تا مطمئن شوید که با چرخش فرمان موتور گاز نخورد.اگر دور موتور با چرخش فرمان ثابت نبود، باید تنظیمات سیم گاز را مجددا بررسی کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمد مهدی :
سیم گاز ول کرده
:
نحوه بستن سیم گاز رو هم توضیح بدید از صفر تا ۱۰۰ لطفا عالی استفاده کردم ممنون
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

مهدی محمدلو :
من میخاستم بدونم چجوری سیمگاز رو داخل کاربراتور بندازیم.😔
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>