اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتورسیکلت

سیستم جرقه در موتورسیکلت ها به دو شکل ماگنتی و استارتی وجود دارند. موتورسیکلت های نوع ماگنتی نیز خود به دو دسته ترانزیستوری و پلاتینیوم تقسیم می شوندموتورهای ماگنتی برق اولیه مورد نیاز خود را از طریق هندل زدن تولید می کنند. سیستم جرقه زنی در موتورسیکلت های ماگنتی دو حالت برق قسمت پایین (فلکه برق) و برق قسمت بالا (کویل) دسته بندی می شود.

بوبین موتور کجاست ؟

در حالت برقی قسمت پایین (فلکه برقی)، سیم پیچ هایی به نام بوبین وجود دارند که بر روی قطعِ های به نام صفحه برق بسته می شوند، بر روی این صفحه و دور بوبین ها قطعه ای به نام فلکه برق با دو قطب آهنربای SوN در حال چرخش هستند که با چرخیدن فلکه برق به دور این هسته، درون سیم پیچ ها جریان مغناطیسی برقرار شده و این جریان از سر سیم به بیرون هدایت می شود.

بر روی صفحه برق علاوه بر بوبین ها، قطعه دیگری به نام پلاتین وجود دارد که دارای یک قطب منفی و یک قطب مثبت است. وظیفه پلاتین در این مدار قطع و وصل کردن جریان برق بوبین برای جرقه زنی است، که این کار را با باز و بسته کردن دهانه انجام می دهد. در کنار پلاتین، قطعه دیگری به نام فیوز پلاتین وجود دارد، که وظیفه ذخیره برق دهانه پلاتین را برعهده دارد و قطب مثبت از این سه قطعه (بوبین، فیوز پلاتین و خود پلاتین) مجموعا توسط یک سیم به مثبت کویل هدایت می شود.

سیستم جرقه موتورسیکلت

فلکه برق در وسایل نقلیه مختلف به شکل های گوناگون و متناسب با حجم و نوع وسیله مورد نظر در اندازه های متفاوت و مختلفی وجود دارد. از آنجایی که به شکل مستقیم روی میل لنگ قرار داشته و برای تولید جریان مغناطیسی همراه با میل لنگ به دور سیم پیچ ها می چرخد، در قدیم به آن چرخ طیار نامیده می شد.

در حقیقت این چرخ طیار دو وظیفه اصلی تولید و تامین ولتاژ مورد نیاز برای جرقه زنی در محفظه احتراق و تولید و تامین برق با ولتاژ کمتر برای چراغ ها و شارژ باتری را بر عهده دارد.از آنجایی که فلکه برق متناوب یا جریان غیرمستقیم تولید می کند، که این جریان فقط جهت تولید جرقه مناسب است، قطعاتی به نام یکسوساز قبل از مدار باتری قرار می دهند تا بتواند این جریان را به شکل مستقیم یا غیرمتناوب در بیاورد و در باتری ذخیره سازی کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حسین طاهری:
عالی و بسیار کار آمد که استفاده کامل میکنم
سروش عرب:
امکانش هست مدار جرقه ازباتری تا جرقه سرشمع درسیستم با باتری توضیح دادشود
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>