اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


چه روغن موتوری برای موتورسیکلت مناسب است ؟

احتمالا برای شما بارها این سوال پیش آمده است که چه روغنی برای موتورسیکلت مناسب است؟ یا در چه زمانی باید روغن موتورسیکلت را عوض کرد؟امروزه در بازار انواع و اقسام روغن برای موتورسیکلت وجود دارد و هر فروشنده و کارشناسی هم یک روغن ویژه را معرفی می کند.

اما باید بدانید که روغن موتورهایی مناسب موتورسیکلت های تولید داخل است، که به ترتیب کیفیت SE, SD داشته باشد. این نوع روغن موتورها بر اساس استاندارد API، قیمت و عملکرد با هم متفاوت می باشند. لازم به ذکر است که انواع روغن های موتور را می توانید از فروشگاه جاویدان تهیه کنید.

این نکته را هم باید بدانید که در طراحی یک سامانه احتراقی که روان کاری آنها با روغن موتور انجام می شود، دارای محاسبات دقیق برای تخمین فضای خالی بین قطعات است، تا با استفاده از روغن پر شده و باعث کاهش اصطحکاک شود. مقدار این فضاهای خالی، با توجه به چگالی حجمی روغن طراحی و محاسبه می شود.

روغن موتور مناسب برای موتورسیکلت ها

دقت داشته باشید که اگر میزان غلظت روغن عوض شود، این روغن نه تنها باعث کاهش اصطحکاک نمی شود، بلکه اصطحکاک را زیاد کرده و در نتیجه قطعات سفت تر حرکت می کنند. این مسئله باعث کاهش راندمان عملکرد انجین و افزایش دما شده، در نتیجه آسیب های بسیار جدی به قطعات وارد می شود.

مقدار مواد افزودنی به روغن به نسبت آلیاژهای به کار رفته در ساخت قطعات و در نتیجه بهبود میزان روان کاری، کاهش ساییدگی قطعات، کم شدن دما، افزایش جذب مواد معلق ناشی از استفاده از سوخت و غیره است.

به یاد داشته باشید که استفاده از روغن موتورهای نامناسب، اثر خود را در هنگام تعویض دنده، در زمان کاهش سرعت، ایجاد افزایش مصرف سوخت، فشار زیاد به یاتاقان های میل لنگ، افزایش مشهود دمای انجین، فشار زیاد به پمپ روغن، ایجاد آسیب به رینگ های پیستون موتور و بلبرینگ های دوسر میل لنگ می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>