اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


بررسی باتری موتورسیکلت

باتری های موتورسیکلت، مخصوصا نوع باتری های خشک آنها، طول عمری در حدود 3 تا 5 سال دارند، که این مسئله با توجه به شرایط و چگونگی استفاده از آن می تواند کمی تغییر کند.معمولا مهم ترین عاملی که موجب خرابی باتری ها می شود، شارژ کردن بیش از حد ظرفیت باتری می باشد.

این مسئله معمولا به علت استفاده از شارژرهای غیراستاندارد یا قراردادن بیش از اندازه باتری در زیر شارژ اتفاق می افتد.این امر سبب کاهش طول عمر باتری و کم شدن کارایی آن می شود. بنابراین، برای جلوگیری از این مسئله بهتر است که از شارژر باتری با قطع کن خودکار جریان، استفاده کنید.

خرید باتری اتمی 12 ولت برای موتورسیکلت هوندا

سلامت باتری را می توان به دو روش آزمایش کرد. در ابتدا می توان با توجه به ظاهر باتری خرابی و یا عیوب آن را دید. مسلما وجود هرگونه تورم یا تغییر ظاهری در باتری، نشان دهنده خرابی آن است.معمولا باتری ها تنها به علت شارژ زیاد دچار تورم می شوند. روش دوم، انداگرفتن اندازه ولتاژ مدار باز در باتری است. در صورتی که ولتاژ مدار باز در باتری بیشتر از مقدار ولتاژ نامی باتری باشد، این امر نشان دهنده عدم سلامت باتری است.

آزمایش باتری خشک

برای این کار، به عنوان راهی آسان می توان برای آزمایش باتری خشک، ابتدا ولتاژ اولیه باتری را اندازه گرفت. معمولا شارژ کامل باتری های 12 ولتی در حدود 12٫5 ولت می باشد.سپس به وسیله یک مقاومت، المنت یا لامپ، مقداری جریان را از باتری کشیده و لحظه ای صبر می کنیم.

در این هنگام ولتاژ باتری را نگاه می کنیم، در صورتی که افت ولتاژ سریع رخ دهد و ولتاژ باتری در هنگام جریان کشیدن به زیر 12 ولت برود، باتری موتورسیکلت شما ایراد دارد.ولی اگر در طی زمان ولتاژ باتری چیزی بین 12٫2 تا 12٫3 ولت ثابت باشد و حتی پش از طی چند ثانیه چند دهم نیز به ولتاژ اضافه گردد، باتری سالم است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حسین حیدری:
من الان ۱۲ روز باطری برای هوندا ۱۵۰خریدم ولی الان میبینم باد کرد باطری شارژ عوض کرم قبل خرید باطری وهرچیز ی ربط به باطری داشت عوض کرده بودم در اثر چی میشه باد کردنش
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>