اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


آشنایی با ایرادهای مربوط به شمع و چگونگی رفع آنها

بهتر است که عملکرد شمع موتورسیکلت هر 20.000 کیلومتر یا حداقل سالی دو بار بررسی شده و سلامتی آن مورد بازبینی قرار گیرد.یکی از متداول ترین خرابی ها، از بین رفتن فیلر بین کانتکت های شمع ها می باشد، که باید در هنگام باز کردن آنها دوباره فیلر شوند.یک شمع سالم در پیشرانه سالم، باید عاری از دوده و رسوب بوده و خشک باشد.

بعد از شستن موتور یا در هنگام برخورد هرگونه مایعات با خودپیشرانه موتورسیکلت شما، مناسب تر است از خشک ماندن پیشرانه و حفره های موجود در آن، به ویژه حفره هایی که شمع در آن قرار داده می شود، اطمینان پیدا کنید. وجود آب در این بخش می تواند موجب عدم جرقه صحیح شمع یا برق دزدی در موتورسیکلت شود. بهترین روش، استفاده از باد فشار قوی برای خشک کردن حفره های پیشرانه می باشد.

بررسی وایر شمع های موتورسیکلت

گاهی اوقات دو سر وایرها و چگونگی اتصال آنها را به خوبی بررسی کنید. برای اینکه برخورد ناخواسته دست با وایرها یا ایجاد لرزش های مداوم در پیشرانه در هنگام گذر از دست اندازها، می تواند موجب شل شدن آنها و جلوگیری از انتقال صحیح جریان الکتریکی شود. توصیه می شود که بخش فلزی وایرها را به وسیله سنباده ار رسوب پاک کرده و با انبردست آن را محکم کنید.

وظیفه کویل موتورسیکلت چیست ؟

وظیفه کویل ها تامین برق ولتاژ بالا جهت جرقه شمع ها است. وجود ضعف در این بخش و سوختن آن، باعث جرقه های ضعیف در شمع می شود. همین امر می تواند مستقیما باعث از کار افتادگی پیشرانه یا بد کار کردن آن شود. در این حالت تعویض کویل نیم سوز شده، تنها راه حل می باشد. فروشگاه جاویدان با داشتن بهترین قطعات و بهترین قیمت بازار و ارسال سریع و به موقع، شما را در خرید قطعات نو و باکیفیت جهت تعویض با قطعات معیوب همراهی می کند.

علت دوده زدن شمع موتورسیکلت

دوده زدن شمع ها بر اثر روغن سوزی یا احتراق نامناسب، می تواند باعث تولید رسوب در کانتکت های منفی و مثبت شمع شده و باعث ایجاد عدم جرقه باکیفیت شود، که این مسئله گاهی با انفجار شدید اگزوز و عطسه همراه است. سمباده زدن کنتاکت های شمع و نظافت آن روشی موقتی است. تقویت سیستم جرقه یا استفاده از شمع هایی با دمای بالاتر می تواند مثمر ثمر باشد، اما در آخر حتما باید مشکل روغن سوزی در پیشرانه را حل کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>