اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتورسیکلت

شمع موتورسیکلت در حقیقت مانند قلب در بدن انسان عمل می کند. همان گونه که بدن انسان بدون قلب زنده نیست، موتور موتورسیکلت هم بدون شمع مرده و خاموش به شمار می رود. شمع در حقیقت قطعه ای است، که با ایجاد جرقه الکتریکی باعث انفجار ماده سوختی استفاده شده در موتورسیکلت می شود.شمع در حقیقت شامل قسمت های زیر است:

عایق سرامیکی، ترمینال، پایه اتصال، مهره، الکترود منفی، گپ یا فاصله دو الکترود و الکترود مثبت.

شمع تک پلاتین و دو پلاتین موتور

در حقیقت قدیمی ترین و نخستین نوع شمع موتورسیکلت شمع تک پلاتین است. این شمع همان طور که از نامش مشخص است، تنها داری یک پلاتین می باشد، یعنی برای انفجار تنها یک پلاتین جرقه می زند.اما در شمع های دوپلاتینه، دو پلاتین جرقه می زند و شانس انفجار در آن بیشتر از نوع تک پلاتین می باشد. به همین علت، شمع های دو یا چند پلاتینه مصرف سوخت را تا حد زیادی کم می کند، که علت آن جلوگیری از خام سوزی می باشد. شما می توانید بهترین شمع های با کیفیت را از فروشگاه اینترنتی جاویدان تهیه کنید.

شمع سوزنی موتور

قطب مثبت در این مدل شمع ها مانند سوزن است. به همین دلیل، به شمع سوزنی معروف هستند. به دلیل اینکه نوک قطب مثبت این نوع شمع مانند سوزن است، جرقه به شکل خطی در سیلندر انجام می شود، که این مسئله باعث احتراق سریع تر می شود. این امر مصرف سوخت را به طرز چشم گیری کاهش می دهد. این نوع از شمع ها شامل دو دسته زیر می شوند. این گونه شمع ها نیز در لیست محصولات قابل ارائه در فروشگاه جاویدان در اختیار شما می باشد.

شمع ایریدیوم

همان طور که از نام آن مشخص است، در ساخت این نوع شمع از فلز ایریدیوم استفاده شده است، که مقاومت گرمایی 4000 درجه سانتی گراد دارد. شایان ذکر است که علاوه بر اینکه قطب مثبت این نوع شمع ها سوزنی شکل است، روی قطب منفی آنها فرو رفتگی وجود دارد که باعث افزایش زیاد دقت در جرقه زنی می شود. عمر مفید این نوع شمع ها در شرایط عادی در حدود 150.000 کیلومتر می باشد.

شمع پلاتینیوم

فلز پلاتینیوم مقاومت گرمایی تا 2500 درجه سانتی گراد را دارد. بنابراین، شمع هایی که از این فلز ساخته می شوند، از مقاومت حرارتی بالایی برخوردا هستند. با توجه به این مسئله، رانندگی در دور موتور بالای 4000 و در دماهای بالا به دلیل افت ولتاژ این نوع شمع ها، دچار افت در جرقه نمی شوند. همین مسئله باعث می شود که بتوان از این نوع شمع ها در حدود 100.000 کیلومتر استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>