اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


نحوه عملکرد کلاچ موتورسیکلت

کلاچ اهرمی است که برای تعویض دنده مرتباً باید از آن استفاده کرد. اما آیا می دانید کلاچ موتورسیکلت چگونه کار می کند؟از تکنیک های ماندگاری بیشتر کلاچ آگاهی دارید؟ در ادامه به بررسی این موارد پرداخته ایم.کار اساسی کلاچ قطع موقت حرکت موتور از سیستم انتقال قدرت و پیشرانه است که باعث حرکت چرخ عقب می شود.

بدون استفاده از کلاچ نمی توان موتورسیکلت دنده ای را حرکت داد. زمانی که اهرم کلاچ موتور را با دست چپ به داخل کشیده می شود، این عمل باعث جمع شدن فنرهای فشرده شده روی صفحه کلاچ شده و در نتیجه صفحات فولادی از یکدیگر جدا شده و به طور مستقل شروع به چرخش می کنند.در نتیجه این کار موتور را از سیستم انتقال قدرت جدا می شود.

انواع کلاچ موتورسیکلت

دو نوع کلاچ برای موتورسیکلت موجود است:

  • کلاچ روغنی (خیس)
  • کلاچ خشک

کلاچ روغنی در داخل روغن موتور قرار گرفته و باعث خنک شدن و روانکاری اجزای مختلف بهم پیوسته مجموعه اش می شود.این کلاچ در مقایسه با سیستم کلاچ خشک، عمر طولانی تری دارد و در شرایط سخت مقاومت آن بیشتر است.مزیت کلاچ خشک، روغنی نبودن آن و هدر نرفتن بخشی از قدرت موتور است.

چگونه از طول عمر کلاچ اطمینان حاصل کنیم؟

نکاتی وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید طول عمر مجموعه کلاچ را افزایش دهید. این نکات عبارتند از:از آنجا که در بیشتر موتورسیکلت های امروزی از کلاچ روغنی استفاده می شود، از تعویض به موقع روغن موتور اطمینان حاصل کنید.

اگر به کارهایی مثل تک چرخ زدن یا دور درجا علاقه دارید، قطعاً با انجام این کارها طول عمر کلاچ را به نصف یا حتی کمتر کاهش خواهید داد.رها کردن ناگهانی اهرم کلاچ به سیستم کلاچ آسیب وارد می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>