اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


نحوه خواندن اطلاعات روی لاستیک موتورسیکلت

انتخاب لاستیک مناسب برای موتورسیکلت همواره مورد توجه راکبان است. برای این منظور بهتر است تا با کدهایی که از طرف شرکت سازنده روی لاستیک درج می گردد آشنایی بیشتری داشت. در ادامه به ارائه توضیحاتی در این خصوص می پردازیم.کدهای زیر را به عنوان مثال در نظر داشته باشید:

180 / 50 R17 71 W

دو یا سه رقم اول عرض لاستیک را بر حسب میلی متر نشان می دهند (در اینجا 180میلی متر است).
دو رقم بعدی نشان دهنده نسبت ارتفاع مقطع به عرض مقطع لاستیک (نسبت منظر) است (در اینجا 50 است).حرف انگلیسی بعد از این اعداد نشان دهنده ساختار لاستیک است که B ساختار بایاس، D ساختار قطری و R ساختار رادیال را نشان می دهند.

رقم بعد از حرف انگلیسی قطر لاستیک را بر حسب اینچ نشان می دهد (در اینجا 17 است).ارقام بعدی نمایانگر شاخص بار و میزان تحمل وزن بر حسب کیلوگرم هستند. که معمولاً در جدولی برابر آن ها مشخص شده است (در مثال مذکور 71 درج شده است که طبق جدول شاخص بار، 345 کیلوگرم وزن قابل تحمل آن در نظر گرفته می شود).

حرف انگلیسی پایانی نشانگر میزان سرعت مناسب برای حرکت با لاستیک موتورسیکلت است که بر حسب کیلومتر بر ساعت یا مایل بر ساعت در دفرچه توضیحات تولیدکننده درج می شود (در مثال فوق حرف W نشانگر سرعت استاندارد 270 کیلومتر بر ساعت است. البته اگر این حرف داخل دو پرانتز (W) باشد یعنی سرعت بیش از 270 کیلومتر بر ساعت).

تاریخ ساخت لاستیک

تاریخ ساخت معمولاً داخل یک بیضی محصور شده است. کد ابتدایی آن نشان دهنده سری ساخت و چهار رقم آخر نماینگر تاریخ تولید لاستیک هستند.

علل رد کردن دنده های گیربکس موتورسیکلت

دو رقم اول هفته سال تولید (1 تا 52) و دو رقم بعدی سال تولید را نشان می دهند.مثلاً 4513 یعنی لاستیک در هفته چهل وپنجم سال 2013 ساخته شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>