اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


بهترین زمان تعویض شمع موتورسیکلت چه موقع است ؟

به ازای هر احتراق حاصل از ترکیب سوخت و هوا در داخل موتور، نیروی محرکه ایجاد می شود که شمع نقش مهمی در این بین دارد به طوری که در هر دقیقه 500 تا 3500 بار جرقه می زند.

شمع موتور که یکی از قطعات موتورسیکلت به شمار می رود باید جرقه درستی را ایجاد کند تا چرخه احتراق کارایی لازم را داشته باشد.در ادامه نحوه تشخیص شمع سالم از خراب و تست شمع موتور و توصیه هایی در مورد تعویض آن را ارائه کرده ایم.

ظاهر شمع سالم و شمع خراب

شمع موتورسیکلت همانند کاغذ لیتموس اطلاعات زیادی را در خصوص داخل موتور برای ما فراهم می کند.پس از مدتی که شمع را بازدید می کنید معمولاً تغییر رنگ بین خاکستری تا قهوه ای روشن در کنار الکترود آن ایجاد شده و این شمع سالم است.

از طرف دیگر اگر در هنگام بازدید شمع با رسوبات زیادی در کنار الکترود مواجه شدید این مورد به خاطر کیفیت پایین سوخت و مصرف زیاد روغن است.آسیب مکانیکی مثل وجود خرده عایق روی الکترودها نشان دهنده وجود رسوبات سخت در محفظه احتراق است.این مورد در نهایت می تواند منجر به آسیب رساندن قطعات داخلی موتور موتورسیکلت شود.

بهترین زمان تعویض شمع موتور

زمان تعویض شمع ها را می توان با توجه به مقدار کیلومتر کارکرد و بازدید بصری آن مشخص نمود.هنگام تعویض شمع دفترچه راهنمای موتورسیکلت را مطالعه نموده و طبق دستورالعمل های گفته شده اقدام کنید.

اگر در شرایط نامساعد مثل ترافیک زیاد از موتورسیکلت استفاده می کند حتماً زمان تعویض را به نصف کاهش دهید.به عنوان مثال، اگر شرکت سازنده زمان تعویض شمع را پس از 20000 کیلومتر تعیین کرده در 10000 کیلومتر آن را عوض کنید.

در موتورسیکلت های جدید بیشتر از سر سیلندهای آلومینومی استفاده می شودلذا این نکته را مدنظر داشته باشید که در زمان تعویض شمع، موتور حتماً خنک باشد تا محکم در جای خود سفت شود.بهتر است دستورالعمل های زیر را هنگام تعویض شمع دنبال کنید:

  • شمع قدیمی را باز کنید
  • محل قرارگیری شمع را از هرگونه آلودگی پاک نمایید
  • با آچار شمع، شمع را در محل خود سفت کنید (مراقب باشید پیش از بستن شمع با جسم سخت برخورد نکند)
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>