اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


آموزش تعویض دنده موتور سیکلت

برای تغییر دنده موتورسیکلت از کلاچ استفاده می شود. وقتی کلاچ گرفته می شود، موتورسیکلت از حالت انتقال جدا شده و حالت خنثی به خود می گیرد.با این کار به شما اجازه داده می شود تا دنده را عوض کنید. در هنگام شروع به کار و روشن کردن موتورسیکلت، باید ابتدا اهرم کلاچ را کشیده و پای چپ را روی بخش تغییر دنده قرار داده و موتورسیکلت را روی دنده یک قرار دهید.

البته ممکن است نیاز باشد این کار را چند بار تکرار کنید. در اکثر موتورسیکلت ها، تغییر دنده به این صورت است که 1 پایین و 5 بالا است.به یاد داشته باشید، در هنگام تغییر دنده، عدد مرتبط روی عقربه ها نشان داده می شود.برای تغییر دنده ابتدا باید کلاچ را بگیرید تا چرخ عقب موتورسیکلت خلاص شود و سپس دنده را تغییر دهید.لازم به ذکر است که وقتی کلاج را می گیرید، گاز را کم کنید، تا موتورسیکلت تکان نخورد. بعد از تغییر دنده کمی گاز دهید، سپس کلاچ را رها کنید، تا با چرخ درگیر شود.

منطقه اصطکاک در موتور

برای تغییر دنده در موتور سیکلت باید با منطقه اصطکاک آشنا باشید. منطقه اصطکاک، زمانی اتفاق می افتد که کلاچ درگیر می شود.در این حالت، امکان انتقال نیرو از موتور به چرخ انجام می شود. نکته آخر که یاداور می شویم این است که، در موتورسیکلت باید دنده را به ترتیب تغییر دهید. این توالی تغییر دنده از بالا به پایین و برعکس، باید رعایت شود. برای یادگیری صحیح زمان مناسب برای تغییر دنده، کمی تمرین نیاز است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>