اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


فیوز موتورسیکلت

گاهی، موارد به ظاهر کم اهمیت از دید ما، بسیار مهم و حیاتی است. وجود فیوز می تواند از آسیب های جدی به موتورسیکلت جلوگیری کند و هزینه نگهداری آن را به شدت کاهش دهد.پس با این اوصاف، فیوزها نقش مهمی در سلامتی موتورسیکلت ها ایفا می کنند.

فیوز موتورسیکلت کجاست ؟

معمولا محل قرارگیری فیوز در موتورسیکلت ها، یک وجب بالاتر از باتری موتورسیکلت است.فیوز در واقع محافظت از سیم کشی های موتورسیکلت را بر عهده دارد. هنگامی که آمپر فیوز به هر دلیلی بالا می رود، این فیوزها هستند که از آسیب جدی جلوگیری کرده و نهایتا خودشان می سوزند.به عبارت دیگر، فیوزها یک روش بسیار ارزان قیمت برای محافظت از سیم کشی موتورسیکلت ها به شمار می آیند.

علت خرابی فیوز موتور

معمولا، متداول ترین دلیل خرابی فیوزها، ایجاد جریان بیش از حد است. این مشکل، ممکن است از بخش هایی مانند چراغ جلو، سیم پیچی احتراق، استارت، اتصال نادرست برد و غیره ناشی شود.فیوزهای موتورسیکلت، دارای آمپرهای متفاوتی از 5 تا 30 آمپر هستند، که معمولا روی آن ها نوشته شده است.

این ارقام، نشان دهنده میزان جریان استاندارد در مدار است، که در صورت افزایش این جریان بیش از حد استانداردش، فیوز سوخته و جریان از مدار قطع می شود.تغییر آمپر فیوز می تواند بسیار آسیب رسان باشد. به همین دلیل، همیشه یادتان باشد که فیوز جدید را دقیقا با همان مقدار آمپر نوشته شده بر روی فیوز قدیمی، تعویض کنید.توجه داشته باشید که اگر این کار را به درستی انجام ندهید، ممکن است مسبب ذوب شدن سیم و نهایتا آتش سوزی موتورسیکلت خود شوید.

به این نکته هم دقت داشته باشید که در موتورسیکلت های قدیمی، به علت مستهلک شدن سیم کشی ها، ممکن است قسمتی از سیم بدون روکش شود و این بخش، با بدنه اتصال کند و موجب خرابی و سوختن فیوز شود.به همین دلیل، نداشتن فیوز مناسب می تواند آسیب زیادی به موتورسیکلت شما وارد کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمدجواد :
یک فیوز می خوام
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>