اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتورسیکلت

عبارت تسمه تایم، دنده تایم و زنجیر تایم از نظر مکانیکی موتور، هر سه به یک معنی می باشند.این بخش در واقع قسمتی از احتراق داخلی موتور محسوب می شود، که کار آن کنترل زمان بندی سوپاپ های موتور است.در برخی از موتورها این کار توسط زنجیر، بعضی دیگر تسمه و موارد دیگر نیز از طریق چرخ دنده ها انجام می شود.البته در حال حاضر اکثر موتورسیکلت های بنزینی از انجین های چهار زمانه استفاده می کنند.

این انجین ها دارای چهار فرآیند فشرده سازی، مکش، تخلیه و انفجار هستند.در سال های گذشته زمان بندی موتورها، ابتدا توسط دنده و زنجیر صورت می گرفت، که باعث ایجاد سر و صدا در موتور می شد.برای جلوگیری از این سر و صدا و همچنین کاهش هزینه، سهولت استفاده و بالا بردن راندمان، به مرور چرخ دنده ها جای خود را به زنجیر و زنجیر جای خود را به تسمه تایم داد.

مزایای زنجیر تایم موتورسیکلت

استفاده از دنده تایم دارای معایبی همچون استهلاک بالا، هزینه تولید و سرویس زیاد، ایجاد لرزش، کاهش گشتاور و غیره بود.به همین دلیل، زنجیر تایم مورد استفاده قرار می گرفت. در واقع زنجیر تایم نسبت به دنده تایم، مزایای بیشتری دارد.

به طور مثال وزن موتور نسبت به دنده تایم کمتر می شود، قدرت موتور افزایش پیدا می کند، لرزش موتور کمتر می شود، عمر آن بسیار بیشتر است و سایر مزایای دیگر. ولی به مرور هر دوی این موارد جای خود را بهتسمه تایم دادند.

استفاده از تسمه تایم نسبت به موارد دیگر دارای مزایای متعددی مانند کاهش هزینه تولید و سرویس، عمر بیشتر نسبت به دنده تایم، افزایش قدرت موتور، کاهش وزن موتورسیکلت، تنظیم دقیق تایم سوپاپ ها و کاهش صدا نسبت به دنده تایم است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>