اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتورسیکلت

همان طور که می دانید، موتورسیکلت ها غالبا از دو کمک فنر برای چرخ جلو و عقب استفاده می کنند.این قطعه برای موتورسیکلت سواران بسیار پراهمیت است، زیرا وظیفه آن جلوگیری از ارتجاع بیش از حد است.به همین دلیل کمک فنرها یکی از بخش های مهم سیستم تعلیق محسوب می شوند، زیرا کمک فنر حالت ارتجاعی به وجود آمده را به سرعت به حالت پایدار در می آورد.

نحوه عملکرد کمک فنر موتورسیکلت

نحوه عملکرد کمک فنر موتورسیکلت به این شکل است که، با ایجاد فشار و ضربه، کمک فنر به سرعت جمع شده و در هنگام برگشت با کندی بیشتری این عمل صورت می گیرد، تا جلوی ضربه ناگهانی برگشت را بگیرد.این مسئله به علت سوراخ های ریز روغنی است که در مراحل رفت و برگشت کمک فنر متفاوت عمل می کند، زیرا در مرحله برگشت، روغن باید از منافذ ریزتری عبور کند و مسلما کندتر خواهد بود.

شایان ذکر است که میزان سفت بودن کمک فنر، با توجه به وزن موتورسیکلت، توسط شرکت سازنده مشخص می شود، بنابراین تغییر در میزان فنریت این کمک فنرها، کاری اصولی نیست و ممکن است این مسئله به موتور و موتورسوار آسیب برساند.

کارشناسان پیشنهاد می کنند هر 50 هزار کیلومتر کمک فنرهای موتورسیکلت بازدید شوند. البته خوشبختانه بازدید کمک فنر توسط خود موتورسواران به راحتی امکان پذیر است.برای آزمایش عملکرد درست کمک فنرها، کافی است از بالا در همان نقطه که کمک فنر تعبیه شده است، فشار وارد کرده و صبر کنید تا کمک فنر عمل کرده و به سر جای خود برگردد.

اگر این کار به شکل آرام تر و تنها یک بار صورت گرفت، کمک فنرتان درست عمل می کند، ولی اگر این مسئله چند بار اتفاق افتاد و به صورت رفت و برگشت عمل کرد و یا برگشت نکرد، آن کمک فنر معیوب است و باید تعویض شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
فرزاد:
این کمکو می‌خوام یه کمک خیلی نرم می‌خوام
مهرداد زعیم:
سلام ممنون خوب بود به با زبان ساده توضیح داد شده .
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>