اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


علت استهلاک تایر موتورسیکلت چیست ؟

لاستیک یا تایر جزو قطعات موتور سیکلت محسوب می شود. تایر موتور سیکلت از واژه انگلیسی Tyre, Tire و فرانسوی Tirer گرفته شده است.در حقیقت تایر یک قطعه لاستیکی است که بر روی چرخ موتورسیکلت نصب می شود، تا حرکت موتور سیکلت را راحت کرده و در موانعی مانند دست انداز و چاله، از شدت ضربه بکاهد.

لاستیک ها از جنس پلاستیک می باشد و با نخ یا الیاف هایی مستحکم تر می شوند. ساختار این لاستیک ها از آج، پهنا، ارتفاع، دیواره، رینگ و دیگر اجزا تشکیل شده است.به مرور با استفاده مداوم از آن ها، این لاستیک ها تحلیل رفته و نیاز به تعویض پیدا می کنند. عمر مفید تایرها به سه عامل نوع تایر، شرایط نگهداری تایر و ریسک پذیری بستگی دارد.

برای اینکه تایرهای شما دیرتر خراب شوند سعی کنید موتورسیکلت خود را در محیط بسته ای نگهداری کنید. زیرا عواملی مانند قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب و قرار گرفتن در محیطی با دمای بسیار پایین یا بسیار بالا، موجب خرابی زود هنگام این لاستیک ها می شود.

تایر رادیال و تایر بایاس چه تفاوتی با هم دارند؟

قابل ذکر است که در هنگام تعویض تایر کهنه، ممکن است با مشکل جداسازی تایر از رینگ مواجه شوید. این مسئله به خاطر پایین آمدن انعطاف پذیری لاستیک کهنه است.لاستیک های نو دارای انعطاف پذیری بیشتری می باشند، به همین دلیل، جا زدن لاستیک نو به مراتب آسان تر از در آوردن لاستیک کهنه است.

همین موضوع نشان می دهد که عملکرد تایر موتورسیکلت کهنه و سفت، چه تفاوت زیادی با عملکرد یک تایر نو و نرم دارد. به این نکته توجه داشته باشید که هزینه ای که برای یک جفت تایر یا لاستیک نو می کنید، به مراتب کمتر از هزینه ای است که در آینده بابت تصادفات، به دلیل استفاده از همین تایرهای کهنه، خواهید کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>