اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتورسیکلت

تایرهای موتور سیکلت دارای دو نوع تایر بایاس (BIAS) و تایر رادیال (RADIAL) هستند که بایاس قدیمی تر و رادیال جدیدتر است؛ معمولا تکنولوژی های مدرن به قدیمی ها برتری دارد و این امر در رابطه با تایر موتور سیکلت هم مستثنی نیست.تایرهای رادیال مزیت هایی نسبت به تایرهای بایاس دارد و این به دلیل ساختار آن ها است.

تایرهای بایاس از لایه های لاستیکی و متقاطع ساخته شده اند که در زاویه 30 درجه ای قرار گرفته است. معمولا جنس این پارچه ها نایلونی است؛ تایر به گونه ای ساخته شده تا یک واحد کاری مجتمع و مشخص را تشکیل دهد، اما تایرهای رادیال از دو بخش مجزا ساخته شده اند. در یک بخش، لایه ای از کابل های فولادی وجود دارد که توسط لاستیک پوشیده شده اند. این کابل ها با یک مهره به دیگری متصل شده اند.این دو نوع چندین تفاوت اساسی با یکدیگر دارند:

تفاوت های موجود در ساختار این تایرها تأثیری مستقیم بر استحکام ساختاری آن ها دارد.از آنجایی که لاستیک های بایاس ساختاری واحد و مجتمع دارند، بسیار ساده تر از تایرهای رادیال سوراخ می شوند و با ایجاد سوراخی در دیواره ها، آج نیز از بین می رود. دیواره های تایر و بخش فوقانی آن هم ارتباطی تنگاتنگ دارند.

این در حالی است که ساختار انواع رادیال به گونه ای است که دو بخش یاد شده جدا از هم عمل می کنند؛ در صورت پارگی تایرهای رادیال، می توان آن ها را ترمیم کرد، در این صورت زاویه آج لاستیک نسبت به زمین خیلی کمتر خواهد شد و سطح تماسی نیز گسترده تر خواهد شد. اما نوع دیگر عموما غیر قابل ترمیم هستند و باید تعویض شوند.

مقاومت در برابر گرما

تایرهای رادیال به دلیل نوع ساختار می توانند گرما را در تمامی سطح تایر به صورت موثرتری توزیع کنند؛ به همین دلیل برای مسافرت های طولانی و سرعت های زیاد مناسب تر هستند.
تایرها از انواعی از مواد متفاوت ساخته شده اند. در مواردی هم چندین کائوچوی متفاوت به یکدیگر جوش داده می شوند تا ویژگی های مورد نظر به دست آید. اگر حرارت داده شده به تایر بیش از دمای جوش باشد، لاستیک معیوب می شود.

اعمال حرارت بیش از اندازه به تایر، باعث می شود تا به حالت نرمال پیشین بازنگردد زمانی که شما به تایر حرارت می دهید، ممکن است لاستیک حالتی شکننده یا ذغال مانند پیدا کند.تایرهای رادیال به نسبت انواع بایاس می توانند گرما را بهتر توزیع کنند. بنابراین این امکان وجود دارد که مسافتی طولانی تر با سرعتی بالاتر را با این تایرها طی نمود.این تایرها بنا به دلایلی می توانند به مقدار خیلی بهتری گرما را کاهش دهند از جمله: آج های محکم، ساختار فولادی تک لایه ای و عدم وجود چندین لایه نایلون.

عمر تایر موتور سیکلت

شاید تایرهای بایاس ارزان تر از تایرهای رادیال باشند اما از طرفی عمر و مقاومت آن ها کمتر از رادیال است. در نتیجه تایرهای رادیال نسبت به نوع دیگر به صرفه تر است. در بعضی موارد تایرهای رادیال عمری 2برابر تا 6برابر نوع تایرهای بایاس دارند.

بهترین تایر موتور سیکلت کدام است؟

یکی از اشتباهات رایج مردم این است که ارزان قیمت ترین اجناس را می خرند و این در حالی است که باید جنسی با کمترین هزینه اقتصادی را تهیه کنند. این به معنای تفکر کوتاه مدت در برابر بلند مدت است.لاستیک های ارزان قیمت بایاس نمی توانند عمری برابر با انواع گران تر رادیال داشته باشند. در بسیاری از موارد تایرهای رادیال با توجه به نوع کاربری خود، عمری دو تا شش برابر بیش از انواع بایاس دارند.

یکی دیگر از اشتباهات معمول نیز خرید کالایی بر مبنای نیاز است. در این صورت فرد محصولی را انتخاب می کند که در دسترس است نه آنچه که واقعا پاسخگوی نیاز وی می باشد.خرید تایر مناسب نه تنها باعث می شود تا در بسیاری از هزینه های مرتبط خود صرفه جویی کنید بلکه از بروز عیوب مکانیکی و کاهش بهره وری نیز جلوگیری می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>