اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتورسیکلت

کسانی که دارای موتور سیکات هستند به خوبی از اهمیت دیسک و صفحه کلاچ در وسیله نقلیه خود آگاه هستند. در واقع هدف از دیسک و صفحه کمک به سلامت گیربکس و راحتی کار راننده با موتور می باشد. دیسک و صفحه کلاچ موتور دارای انواع برند داخلی و خارجی مختلف بوده و هر کدام ممکن است دارای کیفیت ساخت متفاوتی هستند. ممکن است برای برخی سوال باشد که دیسک و صفحه کلاچ ایرانی بهتر است یا خارجی. 

دیسک و صفحه کلاچ موتور ایرانی بهتر است یا خارجی؟

دیسک و صفحه کلاچ موتور به راننده کمک می کند که به راحتی قادر به تغییر دنده باشد و بنابراین افزایش یا کاهش سرعت حرکت موتور برای راننده بسیار آسان خواهد بود. تقریبا همه انواع موتور که در ایران وجود دارند تولید داخل بوده و به علت تعرفه بالای واردات موتور عملا کمتر می توان موتور خارجی در ایران را مشاهده نمود.

با توجه به این که همه مراحل تولید و مونتاژ قطعات موتور در کارخانجات موتور سازی داخل کشور صورت می گیرد بنابراین تولید کنندگان ایرانی شناخت بیشتری از ویژگی های موتور و قطعات سازنده آن دارند.تولید کنندگان خارجی دیسک و صفحه با توجه به عدم شناخت دقیق از اجزاء تشکیل دهنده موتور ایرانی و با توجه به استانداردهایی که خود در نظر دارند این محصول را تهیه می کنند و این مساله گاهی باعث می شود بین محصول آنها و موتور هماهنگی کافی وجود نداشته باشد.

از طرفی از نظر جنس قطعات موتور باید هم خوانی وجود داشته باشد به عنوان مثال این که جنس دیسک و صفحه از نوع بسیار مقاوم و جنس چرخ دنده ضعیف تر باشد باعث استهلاک سریع چرخ دنده ها شده و هزینه بیشتری برای تعمیر بر دوش صاحب موتور سیکلت می گذارد.

این درحالی است که تولیدکنندگان خارجی ممکن است این مساله را رعایت نکرده و همین مساله باعث عدم کارکرد دقیق موتور و عدم همخوانی دیسک و صفحه با گیربکس و یا سایر قسمت های موتور شود.بنابراین به نظر می رسد با توجه به این که موتورها ساخت داخل بوده و یک موتور داخل صفر کیلومتر دارای قطعات ایرانی نیز هست بهتر است از دیسک و صفحه ایرانی استفاده شود.

قیمت نهایی دیسک و صفحه کلاچ موتور

قیمت نهایی دیسک و صفحه کلاچ موتوربا توجه به این که تولید دیسک و صفحه کلاچ برای موتورهای ایرانی غالبا در ایران صورت می گیرد و مواد اولیه ساخت این محصول نیز از داخل کشور تامین می شود؛ بنابراین قیمت دیسک و صفحه کلاچ متاثر از عوامل داخلی می باشد و قیمت نهایی این محصول می تواند به مراتب از انواع خارجی پایین تر باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>