اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


مبلمان سازی


رویه کوبی مبل چیست ؟

رویه کوبی مبل یکی از مشاغل وابسته به صنعت مبلمان است. و به کسانی که در این شغل مشغول فعالیت هستند رویه کوب میگویند. برخلاف نام، رویه کوبی مبل عبارت است از کلیه فعالیت ها و کارهایی که بر روی کلاف خام مبل انجام می شود تا به مرحله تکمیل و اماده سازی مبل کامل بیانجامد.رویه کوبی ( رویه کوب) به دو گروه تقسیم می شوند:

  • رویکه کوبی روی کلاف خام که در بالا توضیحات آن ارائه شد.
  • رویه کوبی بر روی مبلمان فرسوده و دست دوم که از آن با عنوان تعمیر مبل یاد می شود.

در تعمیرات مبل کلیه محتوی مبلمان که نیاز به تعویض داشته باشند از داخل کلاف مبل خارج می شود. چنانچه کلاف مبل شکسته و فرسوده باشد تعمیر شده و مبل برای رنگ کاری و لکه گیری ( در صورت نیاز) آماده می شود. پس انجام این کارها مبل برای رویه کوبی به دست متخصص رویه کوب سپرده می شود. محتوی جدید شامل ابر و اسفنج، انواع فنرها و تسمه، پنبه و کرک و … و در نهایت پارچه مبل روی آن قرار داده می شود.

رویه کوبی حرفه ای سخت و پر دردسر در زمینه صنعت مبلمان است و به افرادی که در این شغل هستند رویه کوب میگویند، باید بدانید که رویه کوبی به دودسته تقسیم می شود: رویه کوبی فریم مبل رویه کوبان تنها بر روی فریم و یا به اصطلاح کلاف مبل کار می کنند. کلاف مبلی که قرار است رویه کوبی شود در اختیار متخصص فن قرار می گیرد.

فنر بندی، پر کردن محتوا ( ابر و اسفنج، فوم، پنبه و …) الگو برداری پارچه مبل، پارچه کوبی، نصب سرمه و نوار و در آخر در صورتی که مبل نیاز به لکه گیری داشته باشد ( مبلهایی که فریم رنگ کاری شده داشته باشند) لکه گیری می کنند. رویه کوبی مبل تعمیری رویه کوبی مبل تعمیری مانند رویه کوبی فریم است با این تفاوت که ابتدا پارچه مبل را شکافته، محتویات فرسوده را از آن خارج می کنند و در صورتی که فریم مبل نیاز به تعمیر داشته باشد، ابتدا آنها را تعمیر و سپس مبل را رویه کوبی می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>