اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بادکن پت

در ابتدای این مقاله می خواهیم تعریفی کوتاه از پریفرم را برای شما عزیزان بگوییم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با پریفرم و پت آشنا کنیم.در واقع از آنجایی که PET در حالت مذاب استحکام لازم را ندارد، مواد PET به قطعه های لوله ای شکل توخالی که درواقع به شبیه بطری هستند، تبدیل می شوند. این قطعات حاصل از فرایند تزریق، در دستگاه های بادکن شکل داده می شوند و با توجه به قالب بطری و وزن پریفرم در تولید انواع مختلف بطری به کار میرود.

به زبان ساده تر بخواهیم بگوییم، مواد پت جهت تبدیل مستقیم به بطری توانایی تحمل مقدار زیادی از دما را ندارند، به همین دلیل در مرحله ی اول پت را به قطعاتی مانند لوله به صورت تزریقی شکل می دهند و در مرحله ی جدای دیگر در قالبی جدا به صورت دلخواه فرم می دهند، و تبدیل به بطری های قابل مصرف می شوند، این مراحل تعریفی کوتاه از پریفرم بود. در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید.

تولید پت و پریفرم چگونه انجام می شود

تولید بطری پت توسط دستگاه های بادکن پریفرم های تولید شده در دستگاه های تزریق انجام می شود. دستگاه های بادکن پت پریفرم انواع مختلفی دارند و می توانند دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک باشند.به طور کلی دستگاه بادکن پت پریفرم از دو بخش اصلی تشکیل شده است: بخش اول که، دستگاه شامل چند طبقه المنت شیشه ای است. دمای این المنت ها با توجه به وزن، شکل و رنگ پت پریفرم تنظیم می شود. پت پریفرم در آون در محدوده دمای 76 درجه سانتی گراد حرارت دیده و نرم می شود.

بخش دوم که بادکن دستگاه شامل PLC و گیره دستگاه است که قالب روی آن نصب می شود. در این مرحله پریفرم پت که در آون نرم شده است درون قالب قرار گرفته و با فشار هوا باد شده و به بدنه سرد قالب میچسبد، و شکل قالب را به خود می گیرد. در این مرحله بطری پت شکل گرفته و آماده بسته بندی است.

باتوجه به این که ساختار قطبی دارد یک پلیمر PET جاذب رطوبت است، پس قبل از فرآیند شدن باید رطوبت آن گرفته و خشک شود. این کار در قیف های خشک کن بزرگی انجام می شود که بستگی به ظرفیت تولید دستگاه ظرفیتی از 300 کیلو تا یک تن دارند. به منظور تولید پریفرم، گرانول های خام PET توسط موادکش های اتوماتیک وارد می شود و به مدت 3 تا 4 ساعت در دمای 140 تا 170 درجه سانتی گراد، البته بستگی به ظرفیت قیف خشک کن هم دارد، نگهداری می شود. و بعد از آن به وسیله دستگاه موادکش به سیلندر دستگاه تزریق پلاستیک وارد می شود.

در طی سیلندر دستگاه تزریق زون های حرارتی مختلفی قرار دارد که دمای آن ها را بین 250 تا 290 درجه سانتی گراد تنظیم می کنند. گرانول های جامد PET در سیلندر دستگاه ذوب شده و با فشار و سرعت تنظیم شده ی دستگاه به درون قالب تولید پریفرم تزریق می شود. بر روی دستگاه تزریق قالب های پریفرم مختلفی با وزن ها، شکل ها و طول دهانه های مختلفی نصب می شود. از داخل صفحه های قالب آب سرد جریان دارد که آن را خنک نگه میدارد.این آب سرد توسط چیلری که به قالب پریفرم متصل است تامین می شود. پس از تزریق PET مذاب به داخل پریفرم، به دلیل سرد بودن قالب پریفرم، جامد و سرد شده و پریفرم شکل گرفته نهایی تولید می شود.

معیار های کارکرد بطری کدامند

معیارهای عملکرد بطری باتوجه به مورد استفاده از آن متفاوت می باشد اما شامل مقاومت بالای کشش، مقاومت در برابر ترکیدن و نفوذناپذیری که هر کدام از این پارامتر ها در بطری تأثیر می گذارد.پارامتر پردازش بهینه سازی فرایند بسیار وقت گیر و پرهزینه است و در حال حاضر متد مدل کامپیوتری به عنوان جایگزین مناسب پیشنهاد داده شده است.

شبیه سازی فرایند تولید با تجزیه ساختاری بطری پت آب میوه که در وضعیت یکسان عمل می آیند با بطری واقعی انجام شده و نتایج تجربی با نتایج شبیه سازی شده مقایسه شد.
خواص نفوذناپذیری با توجه به شکل ظاهری بطری و مدت ماندگاری محصول نفوذ گاز از دیوار بطری را کنترل می کند.دمای پریم و دمای سطح بطری توزیع و وضوح مواد در بطری را به آسانی پردازش می کند.

زمان خنک کردن پریفرم یکی از پارمترهای مهم در مراحل ساخت بطری پت می باشد در صورتی که پارامترهای دیگر مثل فشار ضربه ای خاص و سرعت میله کشش و همینطور نفوذ و قدرت دمای پریفرم، دستیابی به ضخامت دیواره را در محصول نهایی فراهم می کند.همچنین در پلاستیک صنعت بسته بندی تغییر دمای پریفرم یک روش معمول برای دستیابی به بطری با دیواره ضخیم است. این کار به خصوص مربوط به دو مرحله کشش تزریق در دستگاه بلو مولدینگ وقتی که پریفرم ها در مرحله گرم شدن دوباره در مرحله کشش و ضربه می باشد.

تولید درب بطری و پریفرم بطری آب معدنی چگونه صورت می گیرد

مواد اولیه تولید درب بطری با توجه به نوع کاربرد درب انتخاب می شود.کیفیت دربهای تولید شده با استفاده از تکنولوژی CVS بررسی و بعد از اطمینان از کیفیت، دربها بسته بندی می شوند به همین دلیل میزان ضایعات ارسالی برای مشتریان 0 درصد می باشد. توجه به این نکته مهم که در صورت وجود ضایعات در درب بطری، پریفرم بطری و محتویات آن هم از بین میرود، این کار اهمیت کیفیت درب بطری را مشخص می کند.

با استفاده از میکسرهای رنگ که دستگاه های این شرکت از آن استفاده می کند، قابلیت موج های بزرگی از رنگ را در محصولات تولیدی مشاهده میکنید به گونه ای که قابلیت استفاده از ترکیبات رنگی به میزان 1 صدم درصد تا 50 درصد در محصولات تولیدی مشاهده می شود. در صورتی که مشتریان تمایل داشته باشند، امکان تولید با آرم و نشان مشتری وجود دارد.

استفاده از این بطری پت، بسیار آسان و در عین حال، بهداشتی است. اگر این بطری ها را در وضعیت معمولی نگهداری کنیم، محتویات آن مدت ها سالم باقی میماند و خطری مصرف کننده را تهدید نمی کند ولی نگهداری این بطری ها در زیر نور افتاب، یا یخ زدن آب در آنها برای سلامتی مضر است.

بهتر است زمان استفاده از این ظرف ها به چند مورد زیر دقت کنیم

نگهداری دور از آفتاب: تابش مستقیم آفتاب به پریفرم آب معدنی، آب های درون بطری را سرطان زا می کند و به همین دلیل بطری های پلاستیکی آب معدنی که در فروشگاه های مواد غذایی، زمان های طولانی در معرض تابش نور آفتاب نگهداری می شوند، غیرقابل استفاده و سرطان زا هستند.

وقتی بطری های پلاستیکی برای مدت طولانی در معرض نور خورشید میمانند، بعضی از مواد موجود در بطری وارد آب می شوند. این مواد ممکن است مبتلا شدن افراد به بیماری های مختلف بشود.اگر آب های معدنی در معرض حرارت و نور خورشید نباشد، مصرف آنها تا یکسال مشکلی ندارد ولی اگر غیر از باشد، خیلی زود غیرقابل استفاده می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>