اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تصفیه آب

تصفیه آب به روش RO یا اسمز معکوس سیستم اسمز معکوس شیوه ای مدرن در صنعت تصفیه آب می باشد که در صنایع و مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه با گسترش و افزایش جمعیت جهان، استفاده از سیستم و دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس با افزایش قابل ملاحظه ای روبرو بوده است.در دستگاه آب شیرین کن یا دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس، آب از میان ممبرین نیمه تراوا عبور می کند.

در ممبرین نیمه تراوا گونه و اقسام خاصی از املاح و ذرات موجود در آب قابل عبور و بقیه باقی می مانند. آب خالص در مقایسه با دو قسمت یک ممبرین نیمه تراوا، از میان ممبرین ها عبور نمی کند، زیرا اختلاف سطح شیمیایی دو قسمت برابر است.

چنانچه به یک قسمت نمک قابل حل اضافه شود، اختلاف سطح شیمیایی این محلول نمک کاهش پیدا می کند و پس از اینکه مکرارا آب خالص از میان ممبران به طرف محلول نمک حرکت کرد، اختلاف سطح شیمیایی هر دو بخش متعادل می گردد. در این شرایط، یک نیرو و عامل بیرونی برای همسان کردن تعادل این دو بخش موثر خواهد بود.

تصفیه آب به روش سیستم تبادل یونیدر فرایند تبادل یونی، فاز سیال در تماس با فاز جامد جاذب قرار می گیرد. در طی این تماس بعضی از اجزای موجود در فاز سیال از سیال جدا شده و جذب فاز جامد می شوند. این فرایند، یک فرایندی قابل برگشت است که یونهای خارجی آب جذب گروه های عاملی که بر روی فاز جامد قرار دارد، شده و بدین ترتیب آب بدون هیچ نوع ناخالصی یونی حاصل می گردد.از تصفیه آب به روش سیستم تبادل یونی به دو منظور سختی گیری و تولید آب با خلوص بالاتر استفاده می شود.

تصفیه آب به روش سیستم نانو فیلتراسیوندر تمام سیستم های تصفیه آب هدف اصلی، حذف املاح موجود در آب می باشد اما باید توجه داشت که صنایع مختلف، نیازمند آب با درجه خلوصهای متفاوت می باشند. بنابراین مسلم است که در صنایعی که نیازمند آب با درجه خلوص بالاتری هستند، باید هزینه های بیشتری برای تصفیه آب صرف شود. یکی از سیستمهای تصفیه آب که مناسب برای صنایع و مواردی است که نیاز به آب با درجه خلوص کمتری هست سیستم تصفیه آب به روش نانو فیلتراسیون می باشد.

تصفیه آب به روش نانو فیلتراسیون بر روش تصفیه آب به روش اسمز معکوس و اولترا فیلتراسیون ارجح تر است چون هم هزینه تمام شده آن نسبت به سیستم تصفیه آب اسمز معکوس کمتر است و هم از آلاینده های کمتری نسبت به اولترا فیلتراسیون در ان استفاده می شود.از مزایای استفاده از دستگاه آب شیرین کن به روش نانوفیلتراسیون حذف نمک های چند ظرفیتی، امکان تصفیه آب در اندازه زیاد، از بین بردن انواع باکتری، ویروس و میکروارگانیزم ها، حذف آلاینده های آلی و.. می باشد.

تصفیه آب به روشEDR

در تصفیه آب به روش EDR با استفاده از جریان برق DC و همچنین غشاهای آنیونی و کاتیونی، فرایند جداسازی املاح از آب صورت می پذیرد.در روش تصفیه آب EDR در اثر عبور آب از ممبرین های سیستم تصفیه آب، برخی از املاح آب، رسوب می کند.در سیستم تصفیه آب به روش EDR در هر مرحله از تصفیه فقط 50% از املاح دفع می شود و بنابراین برای حصول به تصفیه آب به طور کامل، این فرایند باید طی چند مرحله انجام شود.

از سیستم تصفیه آب به روش EDR بیشتر برای تولید آب شرب استفاده می شود.یکی از معایب تصفیه آب این روش این است که فقط امکان حذف عناصری که از لحاظ الکتریکی خنثی نیستند، وجود دارد.به طور مثال اگر آب شیرین که دارای یونهای خنثی می باشد بارها و بارها از این سیستم عبور نماید املاح آن حذف نخواهد شد.

همچنین در این نوع سیستم تصفیه آب امکان میکرو ارگانیزم های موجود در آب مانند باکتری ها، قارچ ها، جلبک ها و ویروس ها به علت اینکه از لحاظ الکتریکی خنثی می باشند، وجود ندارد.از مزایای سیستم تصفیه آب EDR این است که عمر ممبرین های استفاده شده حدود 10 سال می باشد.همچنین از آنجا که فشار کاری این سیستم کم می باشد، هزینه های نگهداری اتصالات و پایپینگ آن نیز بسیار پایین می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>