اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تصفیه آب

تأثیر دمای خوراک در عملکرد ممبران های دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس آب دریاسیستم های NF نانوفیلتراسیون و RO اسمز معکوس در فرآیند تصفیه آب درحال توسعه می باشد. هم اکنون در کشور واحدهای متعددی از تولید آب که روش های نانو فیلتراسیون و اسمز معکوس استفاده می کنند برای تولید آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرند.

درنتیجه بهتر است شناخت بیشتری از رفتار ممبران ها جهت دستیابی به راندمان های بالا در تصفیه آب به دست آید.عملگرهای زیادی بر فعالیت سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس تأثیر دارند. مهم ترین بخش دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس مربوط به ممبران ها است. بررسی عملکرد ممبران ها و شناسایی تأثیر عوامل متعدد بر واکنشهای آن تأثیر زیادی در پیشبرد این واحد دارند.

از عوامل مختلف مؤثر بر واکنش ممبران ها می توان به اسید آب ورودی، ناخالصی های موجود در آب نظیر کلر آزاد و همچنین دمای آب ورودی اشاره نمود.دمای آبی که وارد دستگاه تصفیه آب می شود بر عملکرد این ممبران های دستگاه تصفیه آب تأثیر می گذارد. در بخش زیر به صورت مجزا به تأثیر عامل دما در فعالیت ممبران های نانوفیلتراسیون و اسمز معکوس می پردازیم.

تأثیر افزایش دما در عملکرد ممبران های نانو فیلتراسیون

یک سیستم پایلوت را در نظر می گیریم که بتوانیم ببررسی تأثیر دما در عملکرد ممبران های NF بپردازیم. در الگوها دمای آب ورودی از 10 تا 30 درجه قابل تغییر است. در شرایط زمستان با تأثیر دما از 10 تا 20 سانتیگراد نشان می دهد که میزان ریکاوری آب از چهل و پنج درصد در دمای 10 درجه به شصت درصد در دمای 30 درجه سانتیگراد افزایش می یابد. در تابستان با افزایش دما از 25 به 35 درجه میزان بازیافت از 60 درصد به 75 درصد افزایش یافت.اما با حرارت آب میبینیم که هدایت الکتریکی آب خروجی از ممبران بیشتر می شود.

تآثیر دمای آب وارد شده در فرآیند ممبران های آب شیرین کن اسمز معکوس

با حفظ فشار آب وارد شده به ممبران های دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس دریایی و حرارت دادن آب ورودی می توان تأثیر این مورد را بررسی نمود. نشان داده می شود که با حرارت آب از 25 درجه سانتیگراد تا 33 درجه سانتیگراد نشان می دهد که میزان ریکاوری از 42 درصد به 50 درصد می رسد. اما همانند آن که در مورد ممبران های NF دیدیم در مورد ممبران های دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس نیز با حرارت, افزایش نسبی در هدایت الکتریکی آب خارج شده از 700 میکروزیمنس در سانتی متر به 900 نشان می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>