اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تصفیه آب

هدف از ارائه مقاله زیر، بررسی سیر تکاملی سیستم تصفیه آب و دستگاه تصفیه آب از آغاز قرن بیستم می باشد.در اوایل قرن بیستم اساس کار تصفیه آب مشاهدات فیزیکی بود. به این معنی که در صورت مشاهده آب گل آلود، پس از صرف زمان و سکون و ته نشین شدن ذرات، آب زلال از مواد ته نشین شده جدا می شد.در یک قرن گذشته توجه به میکرو ارگانیسمهای موجود در آب و ارتباط آنها با سلامتی و بیماری انسان نیز در روشهای تصفیه آب مورد تجه قرار گرفت.

به مرور زمان روشهای تصفیه آب کامل تر شد و روشهای متداول تصفیه آب مانند انعقاد و ته نشینی، فیلتراسیون و ضد عفونی با کلر به عملیات تصفیه آب اضافه شد. به تدریج علاوه بر روشها، تغییراتی در ساختار عملیات تصفیه آب نیز صورت گرفت. حوضچه های ته نشینی، روش و کنترل عملیات کلرزنی، طراحی فیلتراسیون و.. همگی دستخوش تغییرات مثبتی شد.

یکی از بزرگ ترین کشفیات در سیستم تصفیه آب، مربوط به آگاهی از تغییر کیفیت آب با استفاده از اکسید کننده ها به منظور گند زدایی و ضد عفونی آب بود.به طور مثال استفاده از کلر برای ضد عفونی اب که بعدها مشخص شد با اضافه کردن این ماده به آب، با مواد طبیعی موجود در آب ترکیب شده و تغییرات ناشی از این ترکیب منجر به بروز عوامل سرطان زا در اب می شود.

یکی دیگر از پیشرفتهای سیستم تصفیه آب، استفاده از روش های صافی غشایی برای تصفیه آب برای مصرف خانگی بود.تحول ناشی از کاربرد صافی های غشایی در دستگاه تصفیه آباولین صافی های غشایی در ابتدا در به صورت بسیار محدود مورد استفاده قرار می گرفتند.ابتدا استفاده از صافیهای غشایی به صورت محدود و در موارد آزمایشگاهی شروع شد.به مرور استفاده از صافی های غشایی به عنوان روشی برای خالص سازی و تثبیت میکروبیولوژیکی در کارخانه های فرآوری نوشیدنی، به عنوانی روشی برای جایگزینی یا پاستوریزاسیون گرم استفاده شد.

که در همه این مصارف، صافی های غشایی به عنوان یک عامل دفع کننده عمل می کردند و البته تصفیه آب به این روش در حجم و اندازه زیاد به هیچ وجه مقرون به صرفه نبود. بعدها دانشمندان ایده شستشو و استفاده مجدد از صافی ها را بعد از هر بار استفاده گسترش داده و در سیستم جدید تصفیه آب دیگر نیازی به تعویض صافی غشایی نبود و این صافی ها در دستگاه تصفیه آب و سیستم تصفیه می توانست به مدت طولانی و به دفعات مورد استفاده قرار گیرد. که این ایده پس از به نتیجه رسیدن در سطح و اندازه وسیع به مرحله تجاری شدن رسید و به تدریج استفاده از این صافی ها در تصفیه آب با حجم بسیار زیاد یکی از متداولترین روشهای تصفیه آب شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>