اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تصفیه آب

کلمه Dialysis از نظر لغوی به معنای جدا کردن مواد از یک محلول می باشد و در سیستم تصفیه آب به روش EDR با استفاده از برق، املاح موجود در آب جدا می شوند.کلمه Reverse به معنای عبور آب از ممبرین های دستگاه تصفیه آب می باشد و در این روش از تصفیه آب، بخشی از املاح بر روی ممبرِین های دستگاه تصفیه آب رسوب می کند.

در روش تصفیه آب ED که قدیمیتر از این روش می باشد، برای جلوگیری از رسوب، از آنتی اسکالانت و اسید سولفوریک استفاده می شد ولی در این روش تقریبا هر 15 دقیقه، پلاریته سیستم یا همان جای قطب های مثبت و منفی عوض و املاح رسوب کرده و ته نشین شده بر روی سیستم، از آن جدا می شوند.

در این روش از تصفیه آب و د رهر یک از مراحل تصفیه آب حدودا 50% املاح قابل دفع می باشند و برای داشتن آبی با درجه خلوص بالاتر ناگزیر به تکرار مراحل تصفیه آب می باشیم. اما استفاده از این روش در تمام دنیا برای تصفیه آب آشامیدنی متداول تر از سایر روشهای تصفیه آب مبی باشد.

معایب و ایرادهای روش تصفیه آب EDR

همانطور که گفته شد در این سیستم تصفیه آب در هر مرحله تنها 50% املاح حذف می شود که این به عنوان یک عیب در دستگاه تصفیه آب به شمار می آید.در تصفیه آب به این روش فقط عناصری قابل حذف هستند که از نظر الکتریکی خنثی می باشند. همچنین دستگاه تصفیه آب DER قابلیت حذف میکروارگانیسم های موجود در آب نظیر باکتری ها، قارچها، ویوسها و... را ندارد.

مزایای دستگاه تصفیه آب EDR یکی از مزایای دستگاه تصفیه آب EDR این است که تقریبا جدود 94% آب ورودی به دستگاه تصفیه شده و تنها 6% باقیمانده به عنوان پساب از دستگاه تصفیه آب دفع می شود.عمر ممبرین های دستگاه تصفیه آب EDR تا ده سال بوده و فشار کار این سیستم تصفیه آب بسیار کم می باشد. هزینه نگهداری دستگاه تصفیه آب EDR نیز بسیار کمتر از اسمز معکوس می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>