اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فاضلاب

لجن و بوی نا مطبوع آنگندیده شدن لجن زمانی پیش میآید که لجن در یک زمان زیاد در قیف جمع اوری لجن حوض و کانال ها مانده باشد. این عمل بوی بدی را به وجود میآورد، لجن برروی سطح آب شناور می شوند و مقدار مواد معلق جامد فاضلاب را افزایش می دهد. در این زمان در فرآیند تصفیه آب, لجن بیشتر دفع می شود تا از تجزیه غیرهوازی جلوگیری کند. بعضی وقت ها لجنهای بیشتر در قسمت کف حوض های هوادهی به وجود میآیند. لجن هایی که مدت زمان زیادی در حوضچه زلالساز ثانویه میمانند و بوی بد به خود می گیرند به 4 دلیل زیر صورت می گیرند:

  • مقدار کمی از لجن بازمی گردد و مابقی لجن ها مدت زمان زیادی در حوضچه تصفیه آب باقی میمانند. و باعث گندیده شدن لجن ها می گردد.
  • ممکن است پاروی لجنروب دستگاه تصفیه آب از کار بیافتد که در نتیجه لجن به سمت قیف جمع اوری لجن حرکت نمی کند.
  • گرفتگی لوله تخلیه لجن در دستگاه تصفیه آبتلمبه های تخلیه لجن در دستگاه تصفیه آب یا دستگاه آب شیرین کن خراب یا لوله ها بسته باشند.
  • باید در تصفیه خانه ها (دستگاه تصفیه آب و دستگاه آب شیرین کن) روزی چند بار کنترل شوند. یکی از روش های شناسایی مشکل در دستگاه تصفیه آب توجه به تغییرات ارتفاع بستر لجن در حوض زلال ساز می باشد.

بالکینگ

به عدم ته نشینی و حجیم شدن به موقع لجن در حوض ته نشینی ثانویه است که به ان بالکینگ میگویند. علت بالکینگ، تکثیر زیاد باکتری ها از سطح لخته های بیولوژیک است که این مسیله، از نزدیک شدن لخته ها و فشردگی انها ممانعت می کند.بالکینگ در دستگاه تصفیه آب، مشکلات زیر را به وجود میآورد:افزایش جامدات موجود در آب و BOD از ته نشینی ثانویه.

وجود نداشتن فشار لازم لجن در کف حوض دستگاه تصفیه آب ته نشینی ثانویه و کاهش غلظت لجن در کف حوض ناشی می شود, که خود پیامدی از قبیل کاهش غلظت لجن برگشتی و لجن مازاد را درا می باشد.بالکینگ، به دلیل رقیق بودن لجن برای نگهداشتن میکروارگانیسم ها در حوض هوادهی باید حجم لجن برگشتی زیاد شود، باعث افزایش هزینه حمل آب می شود.

در بیشتر انواع دستگاه تصفیه آب، به دلیل کمبودن میزان پمپاژ، نمی توان میکروبها را در داخل حوض هوادهی ثابت نگهداری کرد که میزان MLSS در حوض هوادهی دستگاه آب شیرین کن کم می شود. باید به این نکته توجه کرد اگر بالکینگ زیاد باشد، زیاد شدن میزان لجن برگشتی باعث بیشتر شدن بارگذاری حجمی روی حوض زلالساز می گردد که در این زمان تنها راه برای ممانعت از سرریز شدن لجن از حوض ته نشینی دستگاه تصفیه آب، بیشتر کردن مقدار لجن دفعی است. کاهش MLSS در حوض هوادهی در دستگاه تصفیه آب و همچنین افزایش لجن دفعی، تبعات منفی زیادی به همراه دارد.

در صورتی که بالکینگ زیاد باشد، به دلیل خارج شدن لخته های بیولوژیک از دستگاه تصفیه آب، MLSS حوض هوادهی و در نتیجه عمر لجن سیستم کاهش می یابد. کاهش MLSS حوض هوادهی، به طور مستقیم باعث کاهش راندمان تصفیه آب می شود. زیرا در حقیقت توده بیولوژیکی تصفیه کننده فاضلاب کاهش می یابد.

از طرفی با کاهش MLSS و کاهش مدت زمان لجن، لخته سازی با مشکل دچار می شود، لخته های پراکنده توسعه مییابد و کدورت فاضلاب تصفیه شده بیشتر می شود، و در مرحله بعدی رشد میکروارگانیسم ها وارد فاز لگاریتمی می شود و در این مورد، تولید لجن در بیشترین میزان خود جا می گیرد.موارد زیر برای کنترل بالکینگ در دستگاه آب شیرین کن و دستگاه تصفیه آب می باشد:

  • شناسایی پیامدهایی که باعث رشد باکتری ها می شود
  • شناسایی باکتری های مختلف رشته ای
  • برنامه ریزی مدون کوتاه مدت و درازمدت برای راه های پیشگیری
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>