اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تصفیه آب

نیترات یک ماده شیمیایی به فرمول NO3 است. نیترات اکسیده ترین صورت نیتروژن است که در سیستم های ارگانیک یافت می شود. نیترات خودش یک ماده سمی برای آدم محسوب نمی شود , البته نیتریت حاصل از احیاء آن قادر است با آمین ها ادغام شده و تشکیل نیتروزآمین را بدهد که ماده ای سرطان زا برای تن به حساب آورده می شود.

وجود نیترات و نیتریت در آب شرب

بررسی ها نشان داده در مناطقی که دفع فاضلاب به طور سنتی و از روش چاههای فاضلاب انجام می گیرد , به دلیل نفوذ فاضلاب به سفره های آب زیرزمینی , میزان نیترات موجود در آب دو چندان بالاست. همینطور در شهرهای صنعتی به دلیل آمدن آلاینده های صنعتی به سفره های آب زیرزمینی ,میزان نیترات آب به شدت بالاست. از آن جائی که نیترات در آب به طور محلول موجود هست روشهای معمول تصفیه آب توانمند به حذف آن نیستند.

نیترات فارغ از رنگ , بدون رایحه و بدون مزه بوده و در آبهای آشامیدنی بدون تست قابل تشخیص نیست. نیترات به طور ارگانیک در حد غلظت کمتر از حد مجاز , در آبهای آشامیدنی و آبهای زیرزمینی موجود هست. کار ها در نزدیک چاه های آب می تواند باعث آلودگی آب شود.

اثرات نیترات بر بدن بشر

  • نیترات و نیتریت سبب اکسید شیدن آهن در گلبول های بدن آدم می شود و سرانجام این گلبول ها نمی توانند اکسیژن را با خویش حمل نمایند و این نبود و کمبود اکسیژن سبب ساز مرگ سلول ها می شود.
  • نیترات یک تهدید بالقوه تندستی علی الخصوص برای نوزادان است و منجر بیماری به اسم مت هموگلوبین یا سندروم نوزاد کبود می گردد.
  •  به مرور زمان منجر کاهش سیستم ایمنی در اشخاص سالمند می شود.
  • احتمال پیدایش سرطان را ارتقا می دهد.
  • استفاده مداوم از آب ها با نیترات بالا احتمال پیدایش سنگ تمامی را ارتقاء می دهد.
  • میزان مجاز نیترات در آب شرب می بایست 10 میلی گرم در یک لیتر آب باشد. و استفاده از آبهایی با درصد نیترات فراتر خویش یک ایراد جدی است.

چه گونه نتیترات آب را حذف و یا این که کاهش دهیم؟

قبل از حذف نیترات بایستی از ورود نیترات به آب جلوگیری شود. این کار نیز فقط با تصحیح چاه های آب زیر زمینی قابلیت و امکان پذیر است. حالا می توان نتیترات وارد شده به آب را با استفاده از برخی از روش های موجود از بین برد. که عبارتند از:

  • تقطیر: با استفاده از گردآوری بخار آب حاصل از جوشیدن آب می توان نیترات آب را از بین ببرید.البته با از بین رفتن نیترات دیگر املاح آب هم از بین میرود و آب از حیث ساختاری دیگر خاصیتی ندارد.
  • اختلاط: در این روش نیترات را از بین نمی بریم تنها میزان نیترات در آب را کاهش می دهیم چون در این روش آب با درصد نیترات بالا با آبی که نیترات پایینی دارا است و یا این که نیترات ندارد ادغام می گردد.
  • تبادل یونی: در این روش کاتیون ها و آنیون های آب در بردارنده نیترات با کاتیون ها و آنیون های رزین جابجا می شود و نیترات آب حذف می گردد که به دلیل هزینه بالا برای جدا سازی نیترات از آب مقرون به صرفه نیست.
  • استفاده از باکتری های اتوتروفیک: این باکتری ها نظیر نیترات زداینده های تیوباسیلیوس و نیترات زداینده های تیومیکروسپرا , بضاعت احیای نیترات به سرعت نیتروژن را دارا هستند. در این شیوه , انرژی حتمی برای میگروارگانیسم های زداینده تامین می گردد.
  • استفاده از دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس ( RO): در این روش آب در بردارنده نیترات با فشار از داخل ممبران عبور کرده و نیترات تماما حذف می گردد. کارشناسان و متخصصین گفته اند که یکی از اثر گذارترین روشهای حذف نیترات از آب شرب , استفاده از دستگاه تصفیه آب مجهز به سیستم اسمز معکوس است. این فناوری در حال حاضر در بیشتر دستگاه های تصفیه آب خانگی وجود دارد و درست در لحظه مصرف, آب آشامیدنی را تا 90 درصد تصفیه می نماید و آبی تندرست و گوارا در اختیار خانواده و فرزندان شما قرار می دهد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>