اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تصفیه آب

مشکلات پس از نصب دستگاه تصفیه آب؟ هیچ سخت افزار خانگی نیست که با وجود دقت و مراقبت صحیح مصرف کنندگانش در گیر اشکال نشود. دستگاه تصفیه آب خانگی هم از این ضابطه کلی مستثنی نبوده و به هر حال در طول زمان و با استفاده ی مکرر دیر یا زود در گیر اشکالاتی می‌گردد.

بایستی خاطرنشان کرد جای نگرانی نیست , تمامی مشکلات رخ داده پس از چند روز اول برطرف شده و قابل کنترل می باشند. این موردها علامت دقت بالای دستگاه و کارایی درست قطعات آن است. در اینجا به بررسی علل مشکلات رخ داده و شیوه های برطرف کردن آنان میپردازیم.دلایل تغییر و تحول احتمالی مزه و رنگ آب خروجی دستگاه تصفیه آب تغییر و تحول طعم:

زمانی که میزان املاح , کانی ها , مواد آلی و دیگر نا خالصی های آب به اندازه فراوان کاهش یابد , آب مقداری طعم تلخی به خود می گیرد , معمولا این مسئله هنگامی اتفاق می افتد که TDS کل مواد جامد محلول آب به کمتر از 50PPM رسد. چنانچه طعم تلخ تندی در آب خروجی تصفیه آب احساس کردید این موضوع نشان دهنده کاهش بسیار املاح معدنی و کاهش بیشتراز حد TDS آب می باشد.

میزان TDS آب تصفیه شده می بایست بین 70 تا 110 تنظیم گردد اما ممکن است این آب سبک به ذایقه اشخاصی که تا کنون از آب شهری با املاح و TDS بالا استفاده می کردند خوش نیاید و حس تلخی نمایند , این حس بیشتر در کسانی که ذایقه حساس داراند پیش میاید که بعد از گذشت مدتی و چند سری نوشیدن از آب تصفیه شده نقص حل می گردد.

تغییر تحول رنگ آب

در هنگام نصب دستگاه تصفیه آب یا تعویض فیلترها , حباب های مضاعف ریز در آب تصفیه شده مشاهده می‌شود. گهگاه شکل این حباب ها طوری است که آدم گمان می نماید اینها ذرات ریز معلق می باشند یا این که برای مثال ذرات الیاف یا این که پلاستیک می باشند. این حبابها در ابتدا منجر شیری رنگ شدن آب می‌شوند و آن گاه در سطح آب جمع می گردند.

احتمالا در دید اولیه , حتی اشخاص زبده و دقیق هم گمان کنند که این حبابها , ذرات جامد معلق در آب می باشند. همگی این علائم وقتی اتفاق می افتد که شما یک دستگاه با سیستم اسمز معکوس ( RO) خریداری کرده باشید. ولی کافی است لیوان آب را چند دقیقه به حال خویش رها نمایید. خواهید دید که حباب ها ناپدید می‌گردند و این نشان می دهد که اینها , جامد نیستند.

در روزهای نخستین نصب دستگاه و یا با هر بار تعویض فیلتر , آب مقداری شیری رنگ به نظر می‌رسد که اکثرا به خطا آب تصفیه شده را دربردارنده ذرات کلر بسیار میدانند. در صورتی که این ذرات حباب های فراوان کوچکی می باشند که به اندازه دوچندان در آب تجمع کرده و رنگ شیری به آن می دهند. به نظر می‌رسد عامل به وجود آمدن این حباب ها وجود اکسیژن در فیلتر ها است که به مرور طی چندین روز تخلیه می‌گردد.

تغییر تحول ظاهر

در روزهای نخستین نصب دستگاه تصفیه آب شاید لایه نازکی از چربی بر روی آب وجود داشته باشد , این چربی به عبارتی روغن خوراکی است که در حین نصب دستگاه به اتصالات زده می شود و برای بدن نیز زیان آور نیست و بعد از بازه یه هفته به طور کامل از بین می رود.

حتی احتمال دارد بر روی استکان آب خویش مقادیری کف مشاهده فرمائید. وجود کف در آب به آن معنی است که حباب هایی که به سطح آب می آیند و به تدریج از بین می روند هم بیشتر در روزهای نخستین نصب دستگاه تصفیه آب و همینطور تعویض فیلتر به وجود میاید که نشانگر وجود ذراتی در آب می باشند که این ضرات نیز برای آدم زیان ندارند و پس از مدت زمان کوتاهی نیز از بین میروند.

توجهات

بعد از نصب دستگاه تصفیه آب اولین آب تصفیه شده را استفاده نکنید و دست کم 2 بار آب مخزن دستگاه تصفیه آب را بعداز پر شدن با باز نمودن شیر مصرف , تخلیه فرمایید.در صورتی که به دلایلی نظیر سفر و... مدتی از دستگاه تصفیه آب استفاده نمی کنید ( بیش تر از سه روز) شیر محل ورود آب و شیر مخزن ذخیره را بسته و دوشاخه برق دستگاه تصفیه آب را از پریز بیرون آورید.برای تعویض فیلتر , جدول زمان بندی پیشنهادی مندرج در دفترچه راهنمای دستگاه را مورد مطالعه قرار دهید و براساس آن مبادرت نموده تا کارایی بهتری داشته باشد و طول عمر دستگاه خویش را بالا ببرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>