اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تصفیه آب

آنتی اسکالانت یکی ازمهم ترین مواد شیمیائی است که معمولا در دستگاه تصفیه آب و دستگاه آب شیرین کن به روش اسمز معکوس به منظور از بین بردن رسوبات ناشی از نمکهای موجود در آب بکار می رود. این نمکها به مرور می تواند کلیه منافذ موجود بر روی ممبرانهای دستگاه تصفیه آب را پر کرده و سبب گرفتگی آنها شود. از این رو استفاده از یک رسوب زدا مانند آنتی اسکالانت در کنار استفاده از هر نوع دستگاه تصفیه آب و دستگاه آب شیرین کن، امری اجتناب ناپذیر می باشد.

به طور کلی در دستگاه تصفیه آب و دستگاه آب شیرین کن، به میزان مشخصی ماده آنتی اسکالانت بر روی ممبران آب ورودی دستگاه تصفیه آب، تزریق می شود. تأکید می شود که عدم بکار بردن آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب، می تواند به مرور آسیب جدی به ممبران دستگاه تصفیه آب و نهایتا عملکرد دستگاه تصفیه آب یا آب شیرین کن شما وارد نماید.

همچنین عدم استفاده از آنتی اسکالانت بعث کاهش یافتن دبی خروچی آب و بالا رفتنTDS آب، در دستگاه تصفیه آب می شود.آنتی اسکالانت به علت وجود برخی از مواد در ساختار فیزیکیش، باعث ایجاد اختلال در واکنشهایی که منجر به تولید رسوب می گردد، شده و به بیانی دیگر مانع از ایجاد رسوب در ممبران دستگاه تصفیه آب می گردد. به زبانی دیگر می توان گفت که عناصر موجود در آنتی اسکالانت، سرعت واکنشهای قلیایی با یونهای فلزی موجود در آب را کاهش داده که در نهایت باعث می شود، امکان تشکیل رسوب در قسمت ممبران دستگاه تصفیه آب در حین عبور آب به میزان چشمگیری تقلیل یابد.

می توان گفت که همه انواع دستگاه تصفیه آب که از فناوری غشایی استفاده می شود، در معرض رسوب و گرفتگی منافذ موجود بر روی غشاها می باشند که در این میان دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس، بیشتر در معرض این موضوع قرار دارد. لاذا مواکدا توصیه می شود در تمامی انواع دستگاه تصفیه آب و علی الخصوص دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس از آنتی اسکالانت استفاده شود.

اینکه چه میزان آنتی اسکالانت به دستگاه تصفیه آب اضافه شود به عواملی همچون نوع ممبران دستگاه تصفیه آب، نحوه ارایش و قرار گرفتن ممبرانها در دستگاه تصفیه آب، میزان آب و... دارد ولی توصیه می شود میزان استفاده از آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب چیزی بین 1 تا 6 پی پی ام باشد.

در صورت عدم استفاده از آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب مسایل و مشکلاتی از قبیل موارد فوق به وجود خواهد امد:میزان جریان آب عبوری از ممبران دستگاه تصفیه آب کاهش یافته همچنین کیفیت این آب نیز کم می شود.فشار مورد نیاز برای عبور آب و مصرف انرژی فزایش یافته که منجر به افزایش هزینه ها خواهد شد.
کریستالهای رسوبی نوک تیز می توانند باعث پارگی غشای ممبران دستگاه تصفیه آب شود و...

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>