اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نوک هاى بادبزنى یکنواخت براى پاشش نوارى و هدایت سموم بین ردیف هاى پس از سبز شدن، استفاده مى شوند. نحوه پاشش این نوک ها به گونه اى است که در لبه ها نیز حجم کامل سم پاشیده مى شود. این نازل ها براى پاشش سرتاسر بوم نامناسب هستند. نوک هاى بادبزنى با پخش سیلابى براى پاشش کودهاى مایع، علف کش هاى مورد استفاده در خاک و حشره کش هاى مورد استفاده در خاک به کار برده مى شوند.

اکثر سمپاش هاى تجارى مجهز به این نوع نوک نازل هستند. این نوک ها داراى الگوئى اریب بوده اما یکنواختى الگوى پاشش توسط آنها از نوک هاى بادبزنى کمتر است. نازل هائى که به این نوع نوک ها مجهز هستند، بایستى به میزان صددرصد هم پوشش داشته باشند.نازل ها و نوک هاى توخالى داراى الگوى پاشش غیریکنواخت هستند، اما چنانچه این نازل ها را با زاویه اى نسبت به زمین قرار دهیم پخش نسبتاً رضایت بخشى خواهیم داشت. بسته به خصوصیات نازل و توصیه هاى سازندگان، زاویه اریب نازل بین 10 تا 90 درجه خواهد بود.

سه نوع نازل مخروط توخالى براى به کارگیرى علف کش ها استفاده مى شود: مخروطى جتی، نازل با حفره دوار، نازل هاى دو حفره اى براى کنترل فرار.نوک هاى مخروطى جت پاش زمانى استفاده مى شود که پوشش کامل شاخ و برگ لازم است. از آنها براى کاربرد علف کش هاى تماسى پس از سبز شدن گیاه، مواد برگریزان یا خشک کننده ها و حشره کش ها استفاده مى کنند.

از آنها همچنین براى رفتارهاى هدایت شونده و یا نوارى علف کش ها استفاده مى کنند. این نوک معمولاً در فشارهائى بالاتر از فشارهاى مورد استفاده براى علف کش ها به کار مى روند. از این نازل ها زمانى که قطرات کوچک و پوشش کامل موردنیاز است، استفاده مى کنند. به دلیل کوچک بودن اندازه قطرات، فرار علف کش در فضا زمانى که از این نوک ها استفاده مى شود، افزایش مى یابد.

نازل هاى با حفره چرخنده به گونه اى ساخته شده اند که سم با زاویه قائمه وارد لوله نازل مى شود (در دیگر نازل ها، سم به طور مستقیم وارد مى شود). سم پس از انحراف وارد حفره نازل مى شود و با عبور از نوک نازل تشکیل یک الگوى پاشش به صورت مخروط توخالى با زاویه باز مى دهد.

این نازل ها را براى موارد استفاده در خاک در جلوى ابزار شخم سوار مى کنند. همچنین آنها را مى توان بر روى کولیتواتورها دیگر ابزار مناسب براى رفتارهاى هدایت شونده پس از سبز شدن، سوار کرد.نازل هاى دو حفره اى کنترل کننده فرار همچون نوع بارانى RA در قسمت حرکت علف کش ها به سمت هدف مورد بررسى قرار مى گیرد.

نازل ها در تعیین مقدار حمل سم، الگوى پاشش سم و توزیع علف کش بر روى هدف، اهمیت دارند. چندین نوع نازل که معمولاً در سمپاشى علف کش ها مورد استفاده قرار مى گیرند، در اینجا بررسى مى شوند. آنهائى که براى کنترل فرار علف کش به کار مى روند، در مبحث حفظ علف کش بر روى هدف بررسى مى شوند.یک نازل شامل، یک بدنه نازل، یک صافی، نوک نازل و یک درپوش است. درپوش، صافى و نوک نازل را در بدنه نازل نگهدارى و جاى مى دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>