اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشاورزی

طبیعت پیچیده غلاف های گیاه کلزا موجب می گردد که هنگام برداشت محصول با کمباین های رایج فعلی، ضربات مکانیکی اعمال شده باعث باز شدن غلاف های نیمه خشک و ریزش آنها گردد. به همین دلیل مقدار زیادی دانه، قبل از ورود به کمباین بر روی زمین می ریزند. اضافه بر این، به هم پیچیدگی غلاف های گیاه در زمان رسیدن کلزا ریزش زیادی در ناحیه جدا کننده را موجب می گردد.

در تحقیق حاضر نوعی ضمیمه جهت سوار کردن بر جداکننده برای باز کردن غلاف ها از یکدیگر به منظور تقلیل مقدار ریزش، طراحی، ساخته و بر روی هد کمباین جان دیر 955 نصب گردید.سپس طی آزمایش ها مزرعه ای عملکرد دستگاه ساخته شده با عملکرد شاهد (کمباین با هد معمولی) مقایسه گردید.

دستگاه مذکور شامل دو استوانه دوار می باشد که بر روی هر استوانه حداکثر تا 20 عدد انگشتی به فاصله 5 سانتی متر قرار می گیرد. محور نگه دارنده انگشتی نسبت به مرکز استوانه خارج از مرکز می باشد به طوری که با چرخش استوانه، انگشتی نسبت به سوراخ استوانه، داخل و خارج می گردد. این استوانه ها به صورت عکس یکدیگر حول محور اصلی خود چرخیده و به کمک انگشتی، غلاف های در هم فرورفته را از یکدیگر جدا می کنند.

برای ارزیابی مزرعه ای دستگاه، آزمایش فاکتوریل در سه سطح سرعت دورانی استوانه (5/26، 0/53 و 5/79 دور در دقیقه) و سه سطح تعداد انگشتی (10، 14 و 18 عدد) و با سه تکرار در قالب طرح بلوک کامل تصادفی انجام گرفت.

سرعت پیشروی کمباین نیز یک کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شد. نتایج آزمایش ها نشان داد که تغییر سرعت استوانه به طور معنی داری بر میزان ریزش موثر می باشد و حداقل ریزش در سرعت چرخشی استوانه به میزان 53 دور بر دقیقه حاصل گردید.تعداد انگشتی نیز بر میزان ریزش موثر بود و با افزایش تعداد انگشتی مقدار ریزش کاهش پیدا می نمود. میزان ریزش در تیمار شاهد که برابر 61kg/ha بود به کمک نصب این سیستم به میزان کاهش یافت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>