اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مرغداری

این مسأله ممکن است مشکلی برای کسانی که در چنین محیطهایی کار می کنند ایجادنکند، اما برای افراد جدید مایه آزار باشد. با دنبال کردن روشهایی می توان مشکلات بو و گرد و غبار ناشی از رشد طیور را کاهش داد.

ساختمان مرغداری

اگر شما در حال ساخت مرغداری جدیدی هستید، فواصل خود را با همسایگان مجاور به قدر کافی رعایت کنید و حتی توسعه مرغداری را در آینده در نظر بگیرید. می دانستید که موقعیت جغرافیایی، بادهای محلی و پوشش گیاهی اطراف در این وضعیت تأثیر می گذارد؟

موقعیت سالن مرغداری

بستر را خشک نگه دارید، چون فعالیت آرام میکروبی، بو ایجاد می کند. بستر نبایستی بیش از 25 الی 35% در کل سالن رطوبت داشته باشد. سیستم تهویه در حداقل سرعت توصیه شده باشد و مطمئن شوید که سیستم درست کار می کند. بعد از هر دوره پرورش طیور گوشتی فن ها و شاتر های فنها را تمیز کنید. کثیف بودن فن ها و شاتر ها سبب افت جریان هوا، بیش از 30% می‌شود. سیستم های مه پاش را پد های خنک کننده تبخیری در مسیر تهویه تونلی تعویض نمایید.

اگر شما از سیستم مه پاش استفاده می کنید، سیستم راطوری تنظیم نمایید که سبب افزایش رطوبت بستر نشود. به هنگام استفاده از پدهای خنک کننده تبخیری مطمئن شوید که جریان آب درست است و آبی بر روی بسترچکه نمی کند. از چکه کردن سیستم های آبخوری لوگیری کنید. آبخورهای نیپل را جایگزین سایر آبخوریها نماید تا ریخت و پاش آب به حداقل برسد.

جمع آوری پرندگان مرده

لاشه ها را قبل از اینکه بو بگیرد، مرتبا جمع آوری کنید. آنها را در ظروف سر پوشیده قرار دهید و فوراآنها را کمپوست کنید یا به مکانهای مخصوص دفع لاشه منتقل کنید.

کمپوست و انبار کردن بستر

کمپوست کردن بستر و لاشه های پرندگان هم بو و هم حجم ضایعات تولید شده را کاهش می دهد. اگر شما خودتان بستر را انبار و آماده کمپوست می کنید، مطمئن شوید تعداد کارگران مرغداری برای جمع آوری و انتقال بستر مناسب هستند. هنگامیکه مسیر کمپوست صحیح باشد، بوکاهش می یابد. اما یک مسیر اشتباه سبب افزایش بو خواهد شد. طرحی مناسب را برای راحتی کار خوب انتخاب کنید، چون زمانی کار کامل خواهد بود که مدیریتی درست بر عملکرد مواد زاید اعمال شود.

موقعیت انبار و تجهیزات کمپوست را در مسیر بادهای محلی قرار ندهید، بلکه مجاور بادشکن های طبیعی ( بوته هایی که برای جلوگیری از وزش باد کاشته می شوند) قرار دهید و یا اگر نیاز باشد خود اقدام به ایجاد بادشکن نمایید. جابه جایی کم هوا در اطراف تجهیزات، سبب جابه جایی کمتر بو و گرد و خاک به اطراف می شود. تجهیزات مرغداری را در مناطق مرطوب نصب نکنید.

اگر بستر تمیز را موقتا انبار می کنید، (کمتر از یک ماه) آن را با پوشش های ضد آب بپوشانید. پوشش سر تا سر بستر کمک می کند که بستر خشک بماند. لایه های مرطوب و خشک بستر مرتبا چک شود و مطمئن شویدکه نقاط گرم در آن وجود ندارد، (نقاط مرطوب که محلی برای فعالیت میکروبی است، سبب ایجاد گرما می شود.) که می تواند سبب شروع آتش سوزی شود. اگر کمپوست صحیح انجام شود، به هنگام انتقال بستر به زمین، بو به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد.

کاربرد بستر در زمین

قبل از جابه جایی بستر از مرغداری به بیرون با همسایگان خود گفتگویی داشته باشید و دریابید که آنها چه موقع دور از این محل هستند. در روزهای آخر هفته و تعطیلات این انتقال را انجام ندهید. بستر را صبح زود منتقل کنید؛ زمانی که نسیم ملایم است، بوها را به هوا بلند نخواهد کرد. روزی را انتخاب کنید که باد از سمت همسایگان در حال وزیدن است. در گرما مثل بعد از ظهر بستر را جابجا نکنید، زمانی است که جابه جایی هوا کم و غلظت بوها زیاد است، همچنین در روزهای بادی و خیلی خشک که میزان گرد و خاک زیاد است.

به هنگام یا بلافاصله بعد از بارندگی یا موقع بارندگی بستر را جابجا نکنید، چون رطوبت، سبب افزایش بو خواهد شد. مقدار معینی از بستر به کشتزار یا چراگاه بر اساس یک تست خاک و مواد مغذی مورد نیاز برای گیاهان، منتقل نمایید. اگر بستر خیلی بو داشته باشد بر روی کیفیت آب تأثیر می گذارد. این امکان وجود دارد که به هنگام پخش کردن بستر بر روی خاک، به آبهای زیر زمینی نفوذ پیدا کرده و کیفیت آب را به خطر اندازد.


انتقال بستر به کشتزار و مزرعه، بایستی با دقت انجام شود و با پوششی مناسب روی بستر را بپوشاند تا از ریخت و پاش آن به اطراف جلوگیری شود. بایستی با دقت انجام شود و با پوششی مناسب روی بستر را بپوشاند تا از ریخت و پاش آن به اطراف جلوگیری شود. بایستی انبار برای ذخیره کردن بستر به قدر کافی بزرگ باشد تا شما مجبور نباشید در چندین نوبت بستر را به مزارع ببرید، بلکه در موقعیتی مناسب این انتقال را صورت دهید که بو و گرد و غبار به حداقل خود برسد.

حل مشکلات

مشکلات بو به هنگام زمستان بدتر می شود چون غلظت و تراکم بخار آمونیاک بعلت کاهش سرعت تهویه در زمستان، در نتیجه کاهش جابه جایی هوا، افزایش می یابد.از زاج سفید استفاده کنید تا PH بستر و تبخیر آمونیاک را کاهش دهد. ممکن است که نیاز باشد در زمستان بادشکن ( با علوفه خشک یا چوب و یا دیوارهای فلزی) ایجاد نمایید تا جابه جایی گرد و غبار و بو راکاهش دهد. بادشکن ها بر روی افزایش وزش باد تأثیر می گذارند وسبب رقیق کردن هوای خروجی می شوند. تولیدکنندگان مرغ بایستی تمام موارد ذکر شده را جهت کاهش زیاد بو و گرد و خاک از عملکردشان انجام دهند و همسایگان خوبی باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>