اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشاورزی

این نوع گاواهن دارای محور گردنده افقی می باشد و قسمت های اصلی آن عبارت است از:

  • محور گردنده عرضی یا روتور
  • تیغه ها
  • جعبه دنده
  • حفاظ خاک گاواهن
  • چرخها و کفشک های تنظیم عمق
  • اهرمهای تنظیم کننده

محور

انرژی مورد نیاز خاک ورزی به وسیله گاواهن های دوار در مقایسه با انرزی گاواهن برگردان دار حدود سه برابر است.محور گردنده در گاو اهن دوار در جهت چرخش چرخ های تراکتور می چرخد. تیغه ها بر روی اتصالیها که روی محور گردنده افقی سوار شده اند پیچ و مهره شده اند.

این تیغه ها افزار خاک ورز محسوب می شوند.تیغه ها به صورت مارپیچی (پیچشی) بر روی محور گردنده نصب شده اند تا در یک زمان بیش از یک تیغه با سطح خاک برخورد نکند.اگر اینگونه نباشد شخم ناهموار می شود و لرزش هایی به وجود می شود.

سیستم جعبه دنده در اینجا ابتدا جهت گردش را تا حدود 90 درجه تغییر می دهد و ثانیا تعداد دور را به میزان دلخواه و مطلوب کاهش می دهد.انواع متفوتی از تیغه ها استفاده می شود.تیغه ال شکل-تیغه دندانه میخی-تیغه چاقویی-تیغه سی شکل که معمولترین آن تیغه ال شکل است و در شرایطی که خاشاک سنگین است استفاده می شود وکمتر خاک را خرد می کند.

تیغه دندانه میخی موجب خرد کردن کلوخه ها می شود و تیغه سی شکل موجب نفوذ در زمین های سخت است.و تیغه های چاقویی موجب بهتر شدن نفوذ رطوبت در خاک می شوند و به اسانی خاک را قطع می کنند.تمایل به جلو راندن تراکتور در موقع برش و نرم کردن خاک توسط تیغه های دوار را کشش منفی گویند.اندازه برش تیغه ها به سه عامل بستگی دارد. 1-سرعت رو به جلو. 2-تعداد تیغه ها. 3-سرعت محور گردنده

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>