اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشاورزی

میکرونرها را می توان بر روی انواع سمپاش های بوم دار پشت تراکتوری، سمپاش اتومایز و همچنین بر روی سمپاش های بوم دار پشتی نصب نمود. باتوجه به مشکلات عدیده کار با سمپاش های مرسوم از جمله ایجاد ذرات بسیار غیریکنواخت، مصرف آب و سم زیاد، تأثیرپذیری کم سمپاشی و نیاز به قطعات یدکی گران قیمت همراه با قیمت خرید اولیه بالا ایده استفاده از دیسک چرخان برای ایجاد ذرات ریز و یکنواخت 60 سال قبل ارائه گردید.

زمانی که یک فرد انگلیسی به نام ادوارد بالس در جاده ای خیس با ماشین خود به سمت منزل می رفت و چرخ های ماشین های کناری آب جاده را به صورت ذراتی ریز به شیشه های اتومبیل او پرتاب می نمود، او مشاهده کرد که مقدار کمی از آب توسط چرخ های اتومبیل به صورت ذرات ریز و در عین حال یکنواخت شیشه های ماشین او را کاملاً پوشاند.

وی دریافت که اگر همین اصل در سمپاشی گیاهان بکار رود مقدار کمی از محلول سم می تواند پوششی کامل و یکنواخت را بر روی گیاهان ایجاد نماید. یکی از کمپانی های معتبر که نقش اصلی را در تولید انواع سمپاش های میکرونر داشته است، کمپانی میکرون در انگلستان به مدیریت آقای بالس بوده از سال 1975 تلاش های ارزنده ای در تولید و عرضه انواع سمپاش های میکرونر داشته است.

اصول کار میکرونر

سمپاشی با قطرات کنترل شده، روش بسیار مؤثر برای مبارزه با آفات، بیماری های گیاهی و علف های هرز می باشد که ضمن ایجاد ذرات یکنواخت و یکسان، حداقل محلول سم در هکتار را بکار می گیرد. سمپاش های مرسوم محدوده ای وسیع از قطرات را از نظر اندازه تولید می نمایند. قطرات درشت سم در روی برگ ها به یکدیگر پیوسته و تشکیل قطرات درشت تری می دهند این قطرات درشت به طرف پایین غلتیده و روی خاک می افتند و سبب آلودگی می شوند.

قطرات بسیار ریز نیز در نتیجه بادبردگی (drift) از دسترس هدف دور می شوند. لذا لازم است که باتوجه به هدف سمپاشی از اندازه مشخصی از قطرات استفاده شود تا نتیجه مطلوب از عملیات به دست آید. جدول ذیل اندازه مناسب قطر ذرات را باتوجه به نوع آفت نشان می دهد.

یک روش مؤثر برای کنترل اندازه قطرات در یک محدوده کاملاً مشخص، استفاده از تکنولوژی میکرونر یا نازل های چرخان است. در این روش مایع سم در وسط یک دیسک چرخان ریخته شده و روی سطح دوار به صورت یک لایه نازک گسترش یافته و به شکل قطراتی کاملاً مجزا در می آید.

با این روش اندازه قطرات محلول سم (قطر ذرات) در کنترل خواهد بود و به دلیل ایجاد ذرات ریز و کاملاً یکنواخت حجم محلول سم پاشیده شده 20 - 10 برابر کمتر از مقدار مورد استفاده در سمپاشی های مرسوم خواهد بود. از ویژگی های صفحات چرخان وجود شیارهای فوق العاده ظریف در لبه آن است که همچون مخزنی برای محلول سم به شمار می رود و باعث ایجاد ذراتی کاملاً یکنواخت از محلول سم می شود.

میکرونرها را می توان بر روی انواع سمپاش های بوم دار پشت تراکتوری، سمپاش اتومایز و همچنین بر روی سمپاش های بوم دار پشتی نصب نمود. تکنولوژی استفاده از میکرونر از نظر مناسبت و سازگاری با شرایط کاری کشاورزان ایران از جایگاه بالایی در بین سایر تکنولوژی های موجود برخوردار است چرا که باتوجه به خصوصیات کشاورزان همچون ضعف بنیه مالی و پایین بودن سطح سواد ایشان، این سمپاش ها از قیمت خرید اولیه و هزینه تعمیر و نگهداری پایینی برخوردارند و کشاورزان با یک آموزش 1 ساعته قادر به کار با این سمپاش ها هستند.

هزینه های عملیاتی اینگونه سمپاش ها نیز باتوجه به صرفه جویی قابل توجه در میزان محلول مصرفی تا حد زیادی کاهش می یابد. از نظر سهولت و انعطاف پذیری عملیاتی نیز از جمله مکانیسم های ساده، فاقد صدا و لرزش محسوب می شوند و می توان باتوجه به شرایط محصول از میکرونرها برای سمپاشی زراعت های کوتاه و بلند و همچنین سمپاشی باغات بخوبی بهره برد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
غلام رضا نجفی زرینی :
روی تانکر هزار لیتری پشت تراکتوری قابل نصب هستش. هزینه اش چقدره. کامل با تانکر ومتعلقات
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>