اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تصفیه آب

آب در خانه شما باید عاری از پاتوژن ها برای جلوگیری از بیماری های منتقله از آب باشد. راه های مختلفی برای ضد عفونی شدن آب وجود دارد و کلر رایج ترین ضدعفونی کننده است که برای درمان آب های عمومی برای از بین بردن باکتری های موجود در آب استفاده می شود. در این متن به تفاوت بین تصفیه به روش UV و کلریداسیون اشاره خواهد شد.کلردر از بین بردن باکتری ها، ویروس ها و سایر بیماری هایی که باعث ایجاد میکروارگانیسم ها می شود، موثر است، اما انجام این روش بدون هزینه نیست. اما در ازاء این کار طعم و بوی کلر نیز به آب اضافه می شود، که این خود یک مشکل بهداشتی بزرگ تری ایجاد می کند.

کلر که برای ضد عفونی شدن آب استفاده می شود، با مواجه با سایر عناصر طبیعی تغییر شکل می دهد و سمی به نام Trihalomethanes (THMs) را ایجاد می کند. THM ها بی اثر هستند و ضدعفونی کننده ای بی بو هستند که در طول عمل کلر دهی شکل می گیرند که ممکن است تأثیر منفی بر سلامت انسان داشته باشند. آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) نتیجه گرفته که شواهدی مبنی بر رابطه قرار گرفتن در معرض طولانی مدت با سطح بالایی از THM و سرطان مثانه و همچنین سرطان های کولون و رکتوم وجود دارد.

علاوه بر این، بنیاد پژوهشی محیط زیست، مطالعات متعددی را نشان می دهد که مصرف آب سنگین تصفیه شده با کلر بر روی زنان باردار خطرات جدی ایجاد می کندکه آنان را تا سقط جنین و بروز ناهنجاری هایی در هنگام تولد می کشاند.با تمام این نگرانی های بهداشتی منفی ناشی از کلریداسیون آب شما ممکن است فکر کنید، چرا کلر زنی به /اب را متوقف نمی کنند؟ بدون ضد عفونی کافی منابع آب طبیعی، خطرات سلامتی ایجاد شده از میکروارگانیسم ها به مراتب بیشتر از خطرات ناشی از THM ها است.

بیماری های موجود در آب شیرین می تواند به بیماری های شدید یا حتی مرگ منجر شود، بنابراین روشن است که ضدعفونی آب بسیار مهم است. با این حال، کلریداسیون تنها روش تصفیه نیست که ما بتوانیم بر آن تکیه کنیم. ضدعفونی کردن با کلر بسیار مؤثر است، اگر هیچ گونه مواد سمی را تولید نکند.در تصفیه آب به روش تابش اشعه ایکس با حمله به هسته ژنتیکی (DNA) آنها موجب از بین رفتن بیماری هایی می شود که از طریق تغییرات آنها در آب به وجود می آید.

این اشعه قدرتمند نور UV (طول موج 253.7 نانومتر) توانایی آنها را برای تکثیر از بین برده و به سادگی آنها را حذف می کند.دستگاه تصفیه آب با نور ماوراء بنفش به شدت موثر و دوستار محیط زیست است. این روش می تواند تا 99.99٪ از میکروارگانیسم های مضر را بدون تغییر طعم و مزه و بوی آب نابود کند.در این روش هیچ چیز به آب اضافه نمی شود و به راحتی عمل تصفیه آب را برای کل خانه فراهم می کند. سیستم های UV نیازمند نگهداری بسیار کم هستند و فقط نیاز به تغییر لامپ جایگزین در هر سال دارند.

انرژی مورد نیاز آن مشابه مقدار انرژی مورد استفاده برای روشنایی یک لامپ 60 وات است.نور UV تنها قادر به کشتن میکروارگانیسم ها در آب است مانند باکتری ها، ویروس ها، قالب ها، جلبک ها، مخمر، کریپتوسپوریدیم و جیاردیا. بنابراین، هدف اصلی این است که آبی را فرآوری کند که با کلر یا سایر مواد شیمیایی تولید شده توسط کلر ضد عفونی نشده باشد. به عنوان مثال از این روش می توان در تصفیه آب چاه های خصوصی، رودخانه ها و جریان های آب برای از بین بردن باکتری ها و میکروارگانیسم های درون آنها استفاده کرد، اما سایر آلوده کننده ها، طعم و بو را در این روش نمی توان از آب حذف کرد.

فیلتر کردن فلزات سنگین و سایر آلودگی های شیمیایی معمولا با ترکیبی از سایر انواع فیلتراسیون مانند اسمز معکوس، فیلتر های کربن و رسوب با این روش به دست می آید. اگر شما از آب شهری استفاده می کنید، توصیه می شود که یک دستگاه تصفیه آب کل خانه را به سیستم تصفیه خانه خود اضافه کنید تا کلر را از کل خانه در کنار سیستم تابش UV حدف کنید تا فیلتراسیون به صورت کامل انجام شود.

تفاوت روش UV و روش کلریداسیون

  • روش تصفیه UV، نیاز به نگهداری بسیار کم دارد و فقط نیاز به تغییر لامپ در هر سال دارد. اما روش کلریداسیون نیاز به توجه و نگه داری بیشتری دارد.
  •  اشعه ماوراء بنفش مشکلاتی مانند آزاد کردن گاز کلر و ایجاد گازهای خطرناک را ندارد.
  •  کلر یک ماده افزودنی است و یک محصول غیر بهداشتی ایجاد می کند. اما روش UV چیزی به آب اضافه نمی کند و هیچ محصول جانبی را تولید نمی کند.

با استفاده از روش تابش اشعه ماوراء بنفش اجازه می دهید تا کیفیت بالاتر از استانداردهای آب را بدون اضافه کردن هیچ ماده شیمیایی را برای شما فراهم شود. این روش سالم، دوستار محیط زیست و برای تصفیه آب خانه شما هزینه کم تری را در بر دارد. با افزایش تعداد مواد سمی موجود در طبیعت و افزایش نیاز به منابع آب آشامیدنی، اهمیت آب تصفیه شده برای سلامتی بسیار بیشتر از همیشه احساس می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>