اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تصفیه آب

برای حفظ کارایی سیستم نرم کننده آب، شما باید رزین را به طور مرتب تمیز کنید. رزین داخل دستگاه نرم کننده آب باعث جذب کلسیم، منیزیم، آهن و دیگر مواد معدنی می شود زیرا این مواد آب را "سخت" می کند. برای حذف این مواد معدنی، به دنبال یک تمیز کننده رزین مناسب باشید و این راهنمایی را پیگیری کنید تا اطلاعاتی درباره اینکه چگونه یک دستگاه نرم کننده آب رزینی را تمیز کنیم کسب کنید.

مرحله 1: انتخاب یک تمیز کننده رزین

شما باید پاک کننده های تجاری رزین ها را به سیستم نرم کننده آب اضافه کنید تا مواد معدنی را با یون های سدیم جایگزین کند. هنگام انتخاب یک پاک کننده رزین، مطمئن شوید که به طور خاص برای استخراج مواد معدنی موجود در رزین طراحی شده است.برخی از تمیزکننده های رزین یک عنصر خاص مانند آهن را هدف قرار می دهند که اغلب باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم می شود.

اگر می دانید دانه های رزین های شما دارای یک عنصر خاص بیش از مقدار معینی هستند، یکی از این پاک کننده ها را که مخصوص نیاز شما است را خریداری کنید.هنگامی که پاک کننده مورد نظر خود را انتخاب کرده اید، زمانی را برای تمیز کردن دستگاه انتخاب کنید که نیازی به استفاده از آب ندارید، آنگاه مراحل زیر را کامل کنید.

مرحله 2: پاک کننده رزین را به داخل سیستم بریزید

به دنبال دستورالعمل های موجود، مقدار توصیه شده از تمیزکننده رزین را در مخزن آب شور از سیستم نرم کننده آب قرار دهید. اگر در دستگاه شما مخزن آب شور وجود نداشته باشد، پاک کننده را در مخزن نمک بریزید فقط توجه کنید که مقدار نمک موجود در آن کم باشد.

مرحله 3: سیستم نرم کننده آب را در حالت بازسازی (regeneration mode) تنظیم کنید

در شیر کنترل، دستگیره کنترل بازسازی را تنظیم کنید و با یک پیچ گوشتی سر صاف، آن را به صورت عقب گرد ساعت بچرخانید. در این صورت دستگاه را به حالت " بازسازی" تنظیم می کنید و باعث می شوید سیستم به طور دستی بازسازی شود و یا تخت رزین را شارژ کند.در حالی که سیستم در این حالت قرار دارد، جریان آب به منظور حذف هر گونه آلودگی یا خاک در سیستم، معکوس می شود. سپس محلول حاوی یونهای سدیم به مخزن مایع منتقل می شود و دانه های رزین را تمیز می کند.

مرحله 4: فرایند بازسازی را تکرار کنید

ظرف مخزن آب شور را با مقدار توصیه شده از تمیزکننده رزین خود دوباره پر کنید و فرایند بازسازی دستی را مجددا اجرا کنید تا مواد معدنی ناخواسته بیشتری را از آن پاک کنید. اگر بستر رزین به شدت با آهن یا کلسیم پر شده بود، روند را برای بار سوم انجام دهید.

مرحله 5: سیستم را به حالت عادی برگردانید

دستگیره کنترل بازسازی را روی کنترل پنل قرار دهید و آن را جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا سیستم را به حالت عادی برگرداند.

مرحله 6: عبور آب با فشار برای از بین بردن پاک کننده

در گام بعد، پانل کنترل را ببندید و نزدیکترین شیر اتصال به سیستم نرم کننده آب را پیدا کنید. شیر را به مدت 10 دقیقه باز کنید تا ماده پاک کننده را از سیستم نرم کننده خارج کنید.

مرحله 7: زمانی که لازم است دوباره این فرایند را تکرار کنید را مشخص نمایید

برای حفظ کارایی سیستم خود، باید این روند را تا آنجا که ممکن است تکرار کنید. در یک روز گرم تابستان، که در آن آب باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرد، شما باید فرایند بازسازی را حداقل یک بار در هفته تکرار کنید. با این وجود، در ماه هایی که از آب کمتری استفاده می کنید، فقط باید یک بار در هر ماه این فرایند را تکرار کنید. اگر زمانی متوجه شوید که نرم کننده شما با کمبود رزین مواجه شده است، ممکن است نیاز به نصب یک صفحه رزین جدید داشته باشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>