اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تصفیه آب

حتما درباره سیستم اسمز معکوس در دستگاه های تصفیه آب شنیده اید.این سیستم یکی از جدیدترین تکنولوژیها در سیستم تصفیه آب می باشد که در روشهای تصفیه صنعتی و نیمه صنعتی، کشاورزی و حتی دستگاه تصفیه آب خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.سیستم اسمز معکوس به فرایندی گفته می شود که طی آن، تحت فشار، جریان اسمزی آب معکوس شده و آب از داخل یک غشا نیمه تراوا عبور می کند و طی این فرایند کلیه یونهاو ذرات بزرگ تر آب، نیترات و مواد معدنی و شیمیایی و و میکرو ارگانیسمها که اکثرا باکتری ها هستند، حذف می شود و محصول خروجی این فرایند، آب بدون هیچ گونه ناخالصی می باشد.

در فرایند شوری زدایی از آب دریا و آبهایی با مصرف کشاورزی در مناطقی با آب شور، سیستم اسمز معکوس یکی از بهترین و کاربردی ترین سیستمهای تصفیه و شیرین سازی آب می باشد.در کنار همه مزایایی که دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس دارد، همچون همه سیستمهای و تکنولوژیها، این سیستم نیز دارای معایب و مزایایی می باشد که در این مقاله به بررسی این موارد خواهیم پرداخت. بنابراین با هم درباره تاریخچه این سیستم به صورت اختصار مواردی را خواهیم خواند و سپس به بررسی معایب و مزایای آن می پردازیم.

روش اسمز معکوس یک نوع فرایند تصفیه آب است که قدمت استفاده از آن به بیش از چهل سال پیش بر م یگردد. این دستگاه شامل یک سیستم است که در آن آب مجبور به عبور از یک محلول با محتوای نمک بالایی به یک محلول با سطح نمک کمتر است. ابتدا از این روش تنها برای برداشتن محتوای نمک در آب دریا استفاده می شد. اما با محبوب شدن بیشتر آن، ویژگی های پاک کننده آن نیز برای استفاده خانگی و استفاده تجاری مورد استفاده قرار گرفت. در زیر به برخی از بزرگ ترین مزایا و معایب دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس اشاره خواهیم کرد.مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس را بشناسید

با استفاده از فیلترهای نیمه رسانا، اسمز معکوس می تواند ذراتی مانند بقایای زنگ زدگی، شن و ماسه و ذرات معلق و سایر باقی مانده های میکروسکوپی را از اب حذف و از بین ببرد.روش تصفیه اسمز معکوس همچنین همچنین قادر است مواد معدنی مانند سرب، آهن، منگنز و نمک را از بین ببرد، حتما میدانید که اگر این مواد را در مقدار زیادی مصرف کنید در دراز مدت می تواند برای بدن شما مضر باشد.سیستمهای تصفیه آب اسمز معکوس می توانند از تولید باکتری های مضر درون آب آشامیدنی آلوده جلوگیری کند.

این سیستم تصفیه می تواند مواد شیمیایی مانند فلوراید و کلر را که ممکن است به منبع اصلی آب اضافه شود را حذف کند.در مقایسه با تصفیه آب به وسیله روش تقطیر، در فرایند تصفیه آب به روش اسمز معکوس میزان هدر رفت آب بسیار کم می باشد.در تصفیه به روش اسمز معکوس بر خلاف سایر سیستم های تصفیه آب و روش تقطیر نیازی به صرف میزان زیادی از انرژی نمی باشد.

ترکیب مولکولی آب درمان شده با روش اسمز معکوس در برابر از بین بردن لکه ها هنگام شستشوی لباس ها و دیگر انواع پارچه ها بسیار موثر عمل می کند.با داشتن یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس در منزل، نیازی به صرف هزینه گزاف برای تهیه آب های تصفیه شده موجود در بازار ندارید. با استفاده از این سیستم تصفیه، از انباشته شدن بطری های پلاستیکی در طبیعت جلوگیری می کنید زیرا این بطری ها برای طبیعت بسیار مضر هستند و با حذف بطری های پلاستیکی، کمک شایانی به حفظ محیط زیست می نماید.

دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس برای کاربردهای تجاری و مصارف صنعتی، کارخانه ها و ماغل نیمه صنعتی بسیار سودمند و کارامد است.مروری بر معایب استفاده از سیستم تصفیه آب به روش اسمز معکوس با استفاده از یک سیستم اسمز معکوس، مواد معدنی قلیایی مفید نیز همراه با مواد مضر فیلتر می شوند، و در نتیجه آب تا حد زیادی اسیدی می شود و این موضوع می تواند سلامتی شما را تحت تأثیر قرار می دهد.
آب دارای مواد قلیایی کمتر یا صفر برای خنثی کردن اسیدیته خود کلسیم و سایر مواد معدنی مفید در بدن را جذب نموده و باعث از بین رفتن آنها در بدن می گردد.

اسمز معکوس می تواند آب آشامیدنی را کاملا بی مزه و غیر قابل تحمل کند. بسیاری از افراد معتقدند که آب خروجی حاصل از دستگاههای تصفیه آب به شدت بی مزه یا تلخ مزه می باشد که این موضوع یکی از معایب این سیستمها می باشد.خروجی دستگاه تصفیه، آبی بسیار اسیدی است که می تواند به فلزات مانند دستگاه های خانگی و حتی سیستم های لوله کشی خانگی را تا تا حد زیادی اسیب وارد نماید.

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که سیستم تصفیه اسمز معکوس به تنهایی در تصفیه آب شیمیایی توزیع شده از طریق سیستم های آب در شهرداری ها و شهرها عملکرد خوبی ندارد.میزان هدر رفت آب برای تولید هر یک گالن آب تصفیه شده در روش اسمز معکوس، به طور متوسط 3 تا 8 گالنمی باشد به همین دلیل این یکی از پر هزینه ترین روش های تصفیه آب برای استفاده در منزل است.

سیستم اسمز معکوس تنها قادر است به طور متوسط پانزده گالن آب را در روز تصفیه نماید، بنابراین این روش تصفیه آب برای مصارف صنعتی و خانگی یکی از کند ترین روشها برای تولید حجم زیادی آب تصفیه شده می باشد.استفاده از این سیستم، هزینه های زیادی دارد که اغلب از دید مشتریان پنهان می ماند. به عنوان مثال یکی از این هزینه ها، تعویض منظم غشاهای فیلتراسیون می باشد که هزینه زیادی را در بر خواهد داشت.

نصب و تعمیر یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس در خانه می تواند کار چندان راحتی نمی باشد، و صاحب خانه ها مستلزم پرداخت هزینه اضافی برای آمدن نصاب حرفه ای و یا لوله کش برای نصب و راه اندازی این سیستم هستند.سیستم تصفیه آب به روش اسمز معکوس برای استفاده در منزل خیلی کارامد نیست.
با همه این تفاسیر، سیستم تصفیه آب اسمز معکوس یکی از پرکاربردترین، رایج ترین و پر طرفدار ترین سیستمهای تصفیه آب می باشد و صرف نظر از معایبی که به آنها اشاره شد، مزایای بسیار زیادی دارد که نمی توان از آنها چشم پوشی نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>