اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تصفیه آب

امروزه سیستم های دستگاه تصفیه آب در اشکال و اندازه ها بسیاری به بازار عرضه شده است. این سیستمها در موارد گوناگونی همچون صنایع، کشاورزی، خانگی و.... مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که صرف نظر از رفع نیاز آبی، سیتمهای تصفیه آب تا حد زیادی در افزایش راندمان و کیفیت محصول مورد نظر تأثیر گذار می باشند و این موضوع سبب توجه رو به افزایش به سمت استفاده از تصفیه کننده ها می باشد.سیستمای تصفیه آب هم مانند هر تکنولوژی، در کنار مزایایی که دارد؛ معایب و یا سختی هایی نیز دارد.

به عنوان مثال تعویض فیلترهای دستگاه های تصفیه آب اگر نگوییم جزو معایب آن به شمار می رود اما یکی از سختی های استفاده از این سیستمها می باشد.صرف نظر از جایی که دستگاه تصفیه آب در آن نصب می شود، همواره این امکان فراهم خواهد بود وجود دارد تا با تعویض این فیلترها به بهبود عملکرد دستگاه و افزایش راندمان کمی و کیفی آن کمک کنید. در این مقاله اطلاعات مفیدی درباره تعویض فیلترهای آب در دستگاه تصفیه آب خواهید خواند. چرا فیلترهای دستگاه تصفیه آب نیاز دارند که تعویض شوند؟

در بسیاری از موارد، سیستم های تصفیه آب از کربن، زغال چوب و یا ترکیبی از سایر انواع فیلترها برای کمک به کاهش ناخالصی های موجود در آب استفاده می کنند. به طور کلی در همه این سیستمها می توان زمان الزام به تعویض فیلتر ها را به دو صورت تشخیص داد.در شیوه اول، برخی از این ذرات و آلاینده ها به صورت مکانیکی فیلتر می شوند، به این معنی که آنها آنقدر بزرگ هستند که در منافذ موجود در فیلتر به دام افتاده بیفتند. سایر آلاینده ها و ذرات نیز به سطح رسانه فیلتر بستگی دارند ولی در نهایت، سطح خارجی فیلتر از این ذرات و آلاینده ها به قدری پر می شود که یگر فیلترها قادر نیستند ذرات و آلاینده های بیشتری را از آب جذب نمایند و عملا کارایی فیلترها با محدودیت و کاهش روبرو خواهد شد.

در روش تشخیصی دوم، در مورد فیلتراسیون مکانیکی، منافذ این فیلتر با ذرات و آلاینده های بیشماری با غلظت های متفاوت پر و مسدود می شود به طوری که آب دیگر قادر به حرکت موثر از طریق فیلتر نیست و نمی تواند کارایی لازم را نشان دهد.در روش دوم زمان تعویض فیلترها به سادگی قابل تشخیص است، زیرا سرعت و میزان جریان آب تولید شده توسط دستگاه تصفیه به شدت و به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند، اما در روش اول به راحتی نمی توان گفت چه زمانی سطح فیلتر رسانه کاملا پر شده است و نیاز به تعویض دارد.

معمولا هر چند وقت یک بار نیاز است فیلترهای سیستم تصفیه آب تغییر کند؟

زمان تعویض توصیه شده برای فیلترها اصولا برای محصولات مختلف و با کیفیتهای گوناگون کمی متفاوت است و نمی توان زمان مشخصی برای این تعویض توصیه نمود اما با این وجود شرکت های تولید کننده دستگاه تصفیه آب خانه معمولا پیشنهادی برای تخمین زمان تعویض فیلتر ها ارائه می دهند. به عنوان مثال زمان تعویض فیلتر ممکن است برای میزان مشخصی از حجم آب استفاده شده و یا برآوردی از تعداد ماههایی باشد که سیستم فیلتراسیون در منزل و در مدت زمان مشخصی مورد استفاده قرار گرفته است.

بنابراین بهتر است برای اطمینان از اینکه فیلتر سیستم تصفیه آب خانگی به درستی به کار خود ادامه دهد، آن را با توجه به توصیه های سازنده آن در زمان مشخصی تعویض کنید. البته به صورت تجربی پس از چندین بار استفاده از سیستمهای تصفیه در منزل، می توان براورد زمانی مشخصی برای این تعویض داشت.

چگونگی انتخاب بهترین کارتریج

کارتریج فیلتر لزوما یکسان نیستند. در حالی که یک کارتریج غیر استاندارد ممکن است دارای اندازه مشابه با کارتریج دستگاه اصلی شما باشد و یا حتی به نظر برسد که داخل محفظه یک دستگاه تصفیه آب به راحتی قرار گرفته است، حتی کارتریج با سایزهای کوچک می تواند باعث شود که آب به جای عبور از داخل کارتریج از اطراف آن عبور کند.علاوه بر این، کارتریج های فیلتر غیر استاندارد ممکن است دارای کیفیت مشابه با کارتریج توصیه شده توسط سازنده نباشد.

این می تواند منجر شود تا تصفیه آب به طور مؤثر انجام نشود و یا حتی باعث شود مواد نامناسب به کار رفته در آنها نیز به آب وارد شده و منجر به بروز مشکلات جانبی دیگری در آب شود به جای تصفیه آب آن را آلوده تر نمایند.برای اطمینان از اینکه دستگاه تصفیه آب شما کار خود را به طور موثری انجام می دهد، از کارتریج مناسب با آن و توصیه شده توسط سازندگان آن استفاده کنید و فیلتر خود را در فاصله زمانی توصیه شده تغییر دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>