اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تصفیه آب

همه ما در مورد مزایای بسیار آب می دانیم. به همه ما گفته شده است که آب زیادی بنوشیم؛ این توصیه ها چیزی در حدود 8-10 لیوان آب در روز است. مغز ما شامل 90٪ آب است و خون ما از 83٪ آب تشکیل شده است. آب کمک می کند تا مواد مغذی و اکسیژن به سلول های ما منتقل شود، ریه های ما را خنک می کند، دمای بدن ما را تنظیم می کند و از مفاصل ما حافظت می کند، اینها چند مورد از مواردی است که ما آنها را پذیرفته ایم.امروزه به دست آوردن آب بسیار آسان شده است.

ما می توانیم از چاه ها بهره برداری کنیم، شیر آب را باز کنیم و یا بطری های آب آشامیدنی را خریداری کنیم.اما زمانی که ما در حال گردش، پیاده روی، کوهنوردی و یا قایقرانی هستیم، چه کنیم؟ بخش بزرگی از جهان آب آشامیدنی مناسبی ندارد. بعضی از این مکان ها دارای آب گل آلود هستند، برخی دارای آب های راکد و حتی در مناطقی آلودگی تولید شده به آب راه میابد و آن را آلوده می کند. حال چگونه می توانیم به کسانی که نیاز به آب آشامیدنی دارند کمک کنیم؟

تصفیه کننده های خورشیدی با استفاده از نور خورشید کار می کنند تا آب آلوده را به آبی با بوی تازه، مزه خوب و آب آشامیدنی سالم تغییر دهند. تصفیه کننده های خورشیدی آب بسیاری در بازار وجود دارد که دارای متفاوت اندکی در عملکرد با یکدیگر هستند. با این وجود، کاری که همه آنها انجام می دهند این است که، آب را در نوع خاصی از مخزن پوشش دار قرار می دهند. همانطور که نور خورشید دمای آب را افزایش می دهد، آب تبخیر می شود و آلاینده ها را پشت سر می گذارد. آب تحت چگالی قرار گرفته و زیر پوشش شیشه ای یا پلاستیکی قرار می گیرد بعد از آن قطره آب خالص در کانال دستگاه جمع می شود، سپس قطره ها به داخل ظرف تمیزی منتقل می شود و ما می توانیم از آب تمیز بهره ببریم.

SteriPEN برای استفاده در فضای باز

مسافران مزایای استفاده از یک دستگاه تصفیه آب را می دانند. بسیاری از تصفیه کننده های آب نیاز به مواد شیمیایی دارند که اگر راستش را بخواهید بدانید، بدن ما به بیشتر آنها نیاز ندارد. تصفیه کننده های خورشیدی می توانند به مردم در بیابان و یا هر گوشه ای از این جهان هستی آب آشامیدنی سالمی را ارائه دهند. به عنوان مثال SteriPEN یک تصفیه کننده قابل حمل آب است که از نور ماوراء بنفش خورشید برای کشتن میکروب ها و پاتوژن ها موجود در آب استفاده می کند.SteriPEN ویروس ها و باکتری ها را می کشد.

این دستگاه پروتئوزئیدهایی مانند ژیاردیا و کریپتوسپوریدیوم را از بین می برد. SteriPEN، دارای تنها 4 اونس وزن است، که می تواند در کمتر از 50 ثانیه 16 اونس آب را تصفیه کند. SteriPEN توسط کوهنوردان اورست و مسافرین آپالاچی مورد آزمایش قرار گرفت و ثابت کرده است که می تواند همیشه به درستی کار کند. مسافران، کوهنوردان و کایکرها می توانند با استفاده از این دستگاه از 3 لیتر آب تمیز برای بیش از 7 سال استفاده کنند. این دستگاه آب پاک و سالم را با قیمتی در حدود 100 دلار برای شما به ارمغان می آورد. این تصفیه کننده آسان خورشیدی می تواند با یک دستگاه شارژر خورشیدی در حدود 150 دلار خریداری شود. یکی دیگر از مزایای آن اندازه کوچک آن است که می توانید آن را به راحتی به همراه خود داشته باشید.

تصفیه کننده های خورشیدی آب در حال رشد

گردشگران می توانند یک روز از تصفیه آب خورشیدی طراحی شده توسط Gregoire Vandenbussche استفاده کنند. اگر چه هنوز در بازار موجود نیست، دستگاه طراحی شده توسط Vandenbussche را گردشگران می توانند به مدت یک روز استفاده نمایند. استفاده از این دستگاه تصفیه آب نیز بسیار آسان است. آب آلوده را در محفظه سیاه که در نور خورشید قرار می گیرد، قرار دهید این عمل باعث تولید بخار می شود.

باکتری ها نابود می شوند و آلاینده ها در درون محفظه باقی می مانند و قطرات آب تصفیه شده به محل شیشه ای وارد می شوند. سایز آن به اندازه کافی کوچک است که بتوان ان را به کمپینگ برد، اما برای ارائه چند لیوان آب پاکیزه به اندازه کافی بزرگ خواهد بود، پیش بینی شده است که با ورود این دستگاه تصفیه آب به بازار محبوبیت زیادی به دست آورد.

تصفیه آب در خانه

خیریه بین المللی Rotary یک دستگاه تصفیه آب طراحی کرده است که می توانید آن را در حیاط خلوت خانه خود قرار دهید و آب تمیز را برای استفاده در منزل فراهم کند. واحد شامل 32 سینی مربعی کم عمق است که از طریق یک نوع بافت به یکدیگر متصل می شوند. آب آلوده سینی ها را پر می کند. نور خورشید به داخل سینی های شیشه ای شفاف می تابد و آب را تا دمای 85 درجه فارنهایت گرم می کند. آب درون مخزن جمع می شود و آلودگی ها به یک کانال سرریز وارد می شوند. این واحد تا 3 لیتر آب را در روز تصفیه می کند.

خروجی آب را می توانید با قرار دادن درست دستگاه به حداکثر مقدرا خود برسانید. چرخش تصفیه آب در هر سی دقیقه (برای ردیابی نور خورشید) می تواند خروجی آب را تا 30٪ افزایش می دهد. برای آب تصفیه شده بیشتر، می توانید از چند مجموعه از سینی ها در ترکیب با یکدیگر استفاده کنید. افرادی که در معرض نوشیدنی با طعم بعد و یا دارای بوی گاز هستند، می توانند بدون نیاز به خرید بطری های آب، از آب تمیز در خانه خود لذت ببرند، به این ترتیب هم در پول صرفه جویی می شود و هم به کاهش زباله های ناشی از خرید بطری های آب کمک می شود.

فراهم ساختن آب پاکیزه برای افراد نیازمند

بیش از 1.2 میلیارد نفر در دنیا دسترسی به آب قابل آشامیدن ندارند. برای این مشکل بزرگ یک دستگاه تصفیه آب Aqua Sun وجود دارد. این دستگاه تصفیه آب قابل حمل است و آب آشامیدنی تمیز را برای مناطقی که از دور از دسترس هستند فراهم می کند. این سیستم ها قادر به تمیز کردن آب از منابع آب شیرین مانند نهر ها، رودخانه ها، دریاچه ها، جریان ها و گودال ها هستند. این سیستم ها می توانند تا 100 گالن آب را در روز تصفیه کنند و برای روستاهای جداگانه ای که در آنها آب تمیز در دسترس نیست مناسب است.

تصفیه کننده خورشیدی آب و داسالیناتور SunRay 3000 نیز برای تصفیه آب روستاها در نظر گرفته شده است. SunRay 3000 با استفاده از خورشید و یا باد، از غشاهای اسمز معکوس برای تمیز کردن هر گونه منبع آب از جمله آب دریا، آب شور، و یا آب با آلودگی های شیمیایی و آب که دارای مواد معدنی یا فلزات سنگین در آن است استفاده می کند. یک واحد از این دستگاه می تواند 3000 لیتر آب را در روز تصفیه کند. برای روستاهائی که به آب بیشتری نیاز دارند، می توان از واحدهای اضافی استفاده کرد. نصب این دستگاه ها آسان است، نیاز به نگهداری کم دارند و در برابر خوردگی مقاوم می باشند.

تصفیه کننده های خورشیدی یک جایگزین امن برای تصفیه کردن آب آشامیدنی هستند. آنها در دراز مدت بسیار اقتصادی هستند و همچنین "طبیعت دوست" هستند، زیرا هیچ گونه مواد شیمیایی در آنها مورد استفاده قرار نمی گیرد، هیچ برق مصرف نمی شود و نیاز به خرید هیچ آبی ندارد، هیچ چیز به عنوان زباله ها تولید نمی کنند و نفتی برای تولید بطری های پلاستیکی مورد استفاده قرار نمی گیرد. استفاده از تصفیه کننده های خورشیدی دارای مزایای زیادی از جمله صرفه جویی در پول، کمک به سلامت بهتر و به طور کلی می توان گفت کمک بزرگی به جهانیان است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>