اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کابل تلفن یکی از انواع کابل است که کاربرد بسیار زیادی در بازار دارد. امروزه تلفن یکی از مهم ترین راه های ارتباطی است. جهت برقراری ارتباط به کمک این وسایل، به تجهیزاتی همچون کابل تلفن نیازمند هستیم. انواع کابل تلفن وظیفه انتقال داده ها، اطلاعات و سیگنال های مخابراتی را برعهده دارند.انواع کابل مخابرات از رشته سیم هایی تشکیل شده اند که جهت ایجاد تمایز، هر کدام رنگ مخصوص به خود را دارند. این سیم ها با نظم به یکدیگر تابیده شده اند. در نتیجه، میزان دریافت نویز آن ها کاهش می یابد.

انواع کابل تلفن

یکی از موضوعاتی که در توضیح بهترین کابل تلفن اهمیت پیدا می کند شناخت انواع کابل تلفن است. اغلب این کابل ها هادی از جنس مس دارند و به اصطلاح CCC هستند. اما در برخی از موارد، کابل های مخابراتی دارای مغزی از جنس آلومینیوم هستند و تنها روکشی از مس دارند که به اصطلاح، کابل های CCA نیز نامیده می شوند. کیفیت کابل مسی تلفن بالاتر از کابل آلومینیومی است. البته این کابل ها قیمت بالاتری نیز دارند.به طور کلی، انواع کابل تلفن شامل موارد زیر است:

کابل تلفن هوایی: این دسته از کابل ها دارای مقاومت و دوام بالایی هستند و در مقابل اشعه خورشید، بارش باران، نفوذ حشرات و … از خود مقاومت خوبی نشان می دهند. دلیل این مقاومت، وجود روکشی به نام پلی اتیلن است که کابل تلفن مخابرات را عایق کرده است. از این کابل ها می توان در محیط های خارجی ساختمان نیز استفاده کرد. روکش نهایی این نوع کابل عمدتاً مشکی رنگ است. کابل هوایی تلفن اغلب در قطر های 0.4، 0.5 و 0.6 میلی متر و در حداکثر 100 زوج عرضه می شود.

کابل تلفن زمینی: این کابل ها روکشی از جنس PVC و به رنگ طوسی دارند. دارای انعطاف پذیری بیشتری نسبت به کابل های هوایی هستند. این کابل ها در داخل ساختمان کاربرد دارند. این محصولات اغلب در قطرهای 04، 0.5 و 0.6 میلی متر عرضه می شوند و تعداد زوج آن ها از 2 تا 100 زوج است.

کابل تلفن هوایی مهاردار: برخی از کابل های مخابراتی به یک نوع زره و مسنجر فولادی مجهز شده اند که مقاومت آن ها را افزایش می دهد. این محصولات اغلب در خطوط هوایی مخابرات مورد استفاده قرار می گیرند.

ژله فیلد خاکی: جهت کابل کشی در داخل کانال از این نوع کابل ها استفاده می شود. این محصولات دارای عایق پلی اتیلن هستند. میان هادی های آنها از ژله گرم نفتی و ضد آب پر شده است. از این کابل ها در زمین و به صورت دفنی نیز می توان استفاده کرد. ژله به کار رفته شده در ساختار آن در هوای گرم و سرد، از خود مقاومت نشان می دهد و از صدمه دیدن کابل جلوگیری می کند. هم چنین مانع نفوذ رطوبت به ساختمان کابل می شود.از دیگر انواع کابل تلفن و بهترین کابل تلفن می توان به فیلد خاکی، هوایی ساده، ایرک کانالی، کابل دوبل هوایی مهاردار و … اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>