اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری_ورق_گالوانیزه


جوشکاری ورق گالوانیزه نازک:
جوشکاری فولاد بالاخص انواع ورق های فولادی نیازمند مهارت های خاص خود است.

در برخی موارد حتی جوشکاران نیز با مشکلات عدیده ای در حین جوشکاری ورق گالوانیزه یا فولاد مواجه می شوند.

از همین رو همواره توصیه می گردد که نکات اجرایی در حین عملیات جوشکاری فولاد گالوانیزه به صورت کامل و اصولی رعایت گردد.

از طرفی در برخی موارد امکان نصب هیچ گونه اتصالات جز جوشکاری وجود ندارد در چنین شرایطی باید دقت داشت که گرم شدن فلزهای سبک و نازک ممکن است موجب ایجاد سوراخ هایی در سطح فولاد گردد.

شایان ذکر است کیفیت ورق نیز در کیفیت جو تأثیر بسزایی دارد. ورق گالوانیزه فولاد مبارکه اصفهان از جمله برترین ورق های فولادی در بازار داخلی می باشد.

علاوه بر انتخاب بهترین روش برای جوشکاری ورق گالوانیزه که از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این محصولات به دلیل دارا بودن لایه ای از فلز روی بر روی خود یا قرار گیری در برابر حرارت بالای ناشی از نازل جوشکاری مقداری از پوشش سطحی ورق تبخیر خواهد شد.

جوشکاری قطعات گالوانیزه:
همان طور که پیش تر نیز ذکر شد در صورت وارد نمودن گرمای زیاد به سطح ورق ممکن است حفره هایی رو سطح ورق پدیدار گردد از طرفی کیفیت جوش کاهش یافته انرژی نیز اتلاف می گردد.

به همین دلیل سرعت و دمای وارده از نظر فنی بسیار اهمیت دارد.

برای جوشکاری فولاد گالوانیزه بالاخص ورق های گالوانیزه که دارای سطحی نسبتا نازک تر نسبت به سایر قطعات فولادی هستند باید از الکترودهایی با سرعت بالا استفاده نمود.

از طرفی باید دقت نمود که جوشکاری به شیوه قوس الکتریکی نیازمند دستگاه و مهارت فنی شخص جوشکار می باشد بخشی از کیفیت جوش نیز وابسته به دستگاه مورد استفاده حین عملیات جوشکاری قطعات فولادی می باشد به خصوص زمانی که جوشکاری به واسطه گاز آرگان صورت می گیرد.

برخی تجهیزات این امکان را می دهند که فرایند به صورت نیمه اتوماتیک صورت پذیرد. اصولا نقطه یا درز جوش در چنین مواقعی دارای کیفیت مقبولی خواهد بود.

ضخامت الکترود جوشکاری ورق گالوانیزه:
بهتر است سرعت جوش بالا و تعداد قوس معقولانه انتخاب گردد.

اصولا جوشکاری روی ورق های نازک نسبت به سایر محصولات فولادی سخت است بر همین اساس برای داشتن درز یا نقطه جوشی با کیفیت مطلوب باید تمامی اصول و ضوابط با دقت رعایت گردد.

اغلب این گونه توصیه می گردد که در انتخاب نوع الکترود وسواس گونه رفتار شود چرا که الکترودهای مورد استفاده در جوشکاری با گاز آرگان باید دارای سایز متوسط باشند.

حداکثر ضخامت در نظر گرفته شده برای این دسته از الکترودها چیزی حدود 2.5 میلی متر و جریان نیز مابین 10 الی 200 آمپر در نظر گرفته می شود.

هر چه سرعت کار بالاتر باشد متقابلا کیفیت نقطه جوش نیز مطلوب تر خواهد بود.

جوشکاری مخازن گالوانیزه:
ابزارها و دستگاه های متعددی برای جوشکاری فولاد گالوانیزه در بازار یافت می شود اما هر چه از میزان ضخامت ورق یا محصول فولادی کاسته شود.

به نسبت در انتخاب ابزار آلات جوشکاری نیز با محدودیت مواجه می شویم به گونه ای که برای جوشکاری ورق گالوانیزه نازک تعداد محدودتری از ابزار آلات در دسترس است.

این ضخامت با قیمت روز ورق گالوانیزه نیز ارتباط تنگاتنگی دارد. این شیوه های جوشکاری در میان صنایع متعددی از جمله موارد زیر کاربرد دارد:

  • صنعت خودروسازی و جوشکاری های مربوطه.
  • ساخت و ساز.
  • هواپیماسازی.
  • حمل ونقل.
  • و…

در برخی موارد این سوال مطرح است که استفاده از اتصالات فلزی مطلوب تر می باشد یا انجام شیوه های جوشکاری؟

با توجه به ماهیت محصول و محلی که فلز در آن تعبیه می شود می توان شیوه جوشکاری یا اتصالات غیر جوشی مناسب را برگزید.

در برخی موارد همچون اتصال میلگردهای فولادی بهتر است از شیوه اتصالات غیر جوشی استفاده نمود اما در برخی شرایط ملزم به جوشکاری هستیم بر همین اساس با توجه به ترکیبات شیمیایی و عدم ممنوعیت جوشکاری می توان از شیوه اتصالات جوشی بهره گرفت.

برای جوشکاری مخازن فولادی نیز شرایط به همین منوال است که پیش تر ذکر گردید و با توجه به نوع ضخامت ورق فولادی باید الکترود و دستگاه مربوطه درخور محصول را انتخاب سپس با رعایت اصول و ضوابط ایمنی عملیات جوشکاری را آغاز نمود.

نحوه جوش ورق نازک گالوانیزه با الکترود:
اصولا جریان برق در روال جوشکاری حائز اهمیت است. جریان بین 35 الی 40 درجه سانتی گراد حدود مطلوبی است اما همچنان تصویه می گردد.

بر اساس الکترود انتخابی جریان جوش مناسب را انتخاب نموده سپس اقدام نمایید.

در گام بعدی الکترود در محل مخصوص تعبیه شده سپس قطعات و لبه های مورد نظر به منظور اتصال در جوار هم قرار گرفته، عملیات جوشکاری آغاز می شود.

در هر بار جوش به واسطه برس های مخصوص محل جوش از تراشه و سرباره پاکسازی می گردد.

ممکن است تغییر رنگی در نقطه جوش احساس گردد که وابسته به تعداد دفعات جوش و کیفیت کار می باشد.

در برخی موارد جوشکار قطعه مسی را زیر محل جوش قرار داده تا گرمای فولاد به سطح پایین تری رسیده و از وارد شدن دمای بالا به سطح محصول تا حد امکان ممانعت به عمل آید.

ایمنی و بهداشت در جوشکاری ورق گالوانیزه:
حین انجام جوشکاری قطعات فولادی و سایر فلزها باید اصول ایمنی و بهداشتی را کاملا رعایت نمود.

استفاده از ماسک مخصوص جوشکاری به منظور ایمنی چشم و صورت در برابر تشعشعات، استفاده از دستکش های مخصوص، لباس ضد اشتعال، کلاه ایمنی، عینک مخصوص جوشکاری، حضور در محیط مخصوص جوشکاری، کفش های مخصوص جوش سبک و عایق، عاری بودن محیط از مواد اشتعال زا و… از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در نهایت با انتخاب الکترود و دستگاه مناسب و درخور قطعه فولادی می توان جوشکاری با کیفیت بسیار عالی انجام داد.

جوشکاری قطعات گالوانیزه چگونه انجام می گیرد؟
برخی تجهیزات این امکان را می دهند که فرایند به صورت نیمه اتوماتیک صورت پذیرد. اصولا نقطه یا درز جوش در چنین مواقعی دارای کیفیت مقبولی خواهد بود.

ضخامت الکترود جوشکاری ورق گالوانیزه باید چگونه باشد؟
حداکثر ضخامت در نظر گرفته شده برای این دسته از الکترودها چیزی حدود 2٫5 میلی متر و جریان نیز مابین 10 الی 200 آمپر در نظر گرفته می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>