اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برای انجام جوش سرد در ابتدا باید فلزات مورد نظر را به طور کامل آماده کرد.

جوشکاری_3سرد

برای آماده سازی فلزات باید آن ها را به روش های مختلف تمیز کرده و تا حدی برس بخورند که اکسید سطحی فلز مورد نظر به طور کامل از بین برود.

معمولاً در صنعت های مختلف این کار را با استفاده از مواد چربی زدای فلز و بعد از آن مسواک زدن با سیم یا برس کشیدن انجام می دهند.

بعد از اینکه فلزات مورد نظر به اندازه کافی تمیز شدند، دو ماده مورد نظر به صورت مکانیکی با ایجاد فشار لازم به همدیگر فشرده خواهند شد.

مقدار این نیرو و فشار به خواص موادی که قرار است به هم متصل شوند، بستگی دارد.

زیرا برخی از مواد تنها در فشارهای بسیار بالا به هم پیوند می خورند، اما برخی دیگر با فشارهای ضعیف تر هم به هم متصل خواهند شد.

به هر حال یکی از شرایط الزامی برای انجام جوش سرد این است که حداقل یکی از فلزات مورد نظر دارای انعطاف باشد و تحت تأثیر سختی نباشد.

به خاطر این شرط، تعداد فلزاتی که می توان با جوش سرد آن ها را به همدیگر متصل کرد کاهش پیدا می کنند و فلزات نرم بهترین گزینه ها برای جوشکاری سرد هستند.

انواع اتصال جوش سرد:
با اینکه غالبا از اتصال جوش سرد برای اتصالات لب به لب استفاده می شود، اما باز هم انواع دیگری دارد. به همین دلیل متداول ترین نوع اتصالات قابل انجام با جوشکاری سرد عبارتند از:

  • مفصل لب به لب.
  • مفصل لپ.
  • جوشکاری برنز 2.

انجام جوشکاری کاملاً سرد و انتظار برای پیوند های مولکولی به طور کامل، سخت و زمان بر است. این امر به دلایل مختلف اتفاق می افتد.

مثلاً ممکن است حتی بعد از آماده سازی فلزات باز هم مواد اکسیدی به خوبی از روی سطوح پاک نشده باشند یا شرایط جوی انجام جوشکاری سرد طوری باشد که بلافاصله بعد از آماده سازی فلزات و قبل از جوشکاری سرد دوباره موانع اکسیدی ایجاد شوند.

عوامل دیگری مانند بی نظمی های سطح فلزات مورد نظر، آلودگی های محیطی و … نیز می توانند در انجام سریع جوش سرد اختلال ایجاد کنند.

در واقع می توان گفت جوشکاری بهینه به روش سرد تنها زمانی اتفاق می افتد که محیطی تمیز و عاری از آلودگی داشته باشیم و فلزات مورد اتصال نیز کاملاً آماده سازی شده باشند.

به علاوه سطوح این فلزات باید صاف و منظم باشند تا یک جوش باکیفیت و یکنواخت ایجاد شود. در برخی از فلزات نیز محدودیت هایی برای فرایند جوشکاری سرد وجود دارد که امکان این نوع پیوند را به ما نخواهد داد.

به طور کلی فلزات نرم غیر آهنی تنها گزینه های خوب برای این نوع جوشکاری محسوب می شوند.

آیا جوشکاری سرد برای آلومینیوم پیشنهاد می شود؟
همانطورکه قبلاً هم اشاره کردیم یکی از فلزاتی که می توان آن را به خوبی با جوشکاری سرد متصل نمود، آلومینیوم می باشد.

جوشکاری این نوع فلزات با روش های دیگر مانند جوشکاری گرم بسیار سخت است.

اما می توان به راحتی با جوش سرد و ایجاد پیوند مولکولی بین دو سطح اتصالی محکم و بادوام ایجاد نمود و نتایج کار نیز بسیار تمیز و یکدست خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>