اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسانسور

نت آسانسورها و پلکان برقی همانند نت ماشین آلات داخل کارخانه هاست و از اصول کلی آنها تبعیت می کند.همانطور که نتیجه کار ماشین آلات کارخانه در تولید تأثیر دارد. تعمیر و نگهداری تجهیزات آسانسور و پلکان برقی در بهبود، کیفیت و کمیت خدمات تأثیر گذار است.به طور مثال چنانچه ماشینی در کارخانه ای خراب شده و تولید را با تاخیر مواجه سازد می توان با افزایش ساعات کاری آن را جبران کرد.

ولی خرابی یک پلکان برقی در سر یک چهار راه موجب نارضایتی مردم شده و تبعات آن در اغلب موارد غیر قابل جبران است. مثال دیگر اینکه آسانسور مطب یک پزشک که پذیرای بیماران در طبقات بالای یک ساختمان بلند مرتبه است هنگام خرابی می توانئ تمام برنامه ریزی ویزیت و مداوای بیماران را با اشکال و تعطیلی مواجه کند.نت امروزه به لحاظ وظیفه فردی و اجتماعی به بخش های زیر تقسیم می شود:

  • نت عمومی شامل تجهیزات و دارائی ها شامل جنگل ها آب خاک و… در سطح میهن و فرا میهن(در سطح کشورهای جهان)
  • نت عمومی در یک کارخانه سازمان موسسه و….
  • نت خصوصی در یک کارخانه سازمان موسسه و….
  • نت عمومی عبارت است ازآموزش خصوصی مردم یک سرزمین به اجرای نگهداری و تعمیر دارائی های ملی و جلوگیری از خرابی آنها و تمیز نگهداشتن محیط زیست. البته مشارکت ملی بستگی به نوع توسعه نیز دارد.

معمولا در توسعه پایدار که با مشارکت همگانی اجرا شود مردم خود در نگهداری دارایی ها قلبا مشارکت می کنند. کلمه زیبای فارسی نگهداشتن به معنی چشم برنداشتن از چیزی برای جلوگیری از آسیب دیدن و یا ناپدید شدن آن در سرزمین مان رایج است.برای انجام شدن این مهم بایستی به تمام مردم سرزمینمان نگهداشت دارایی های ملی آموزش داده شود. کسی که یاد بگیرد مراقب دارائی های ملی باشد.

در نگهداری دارائی های شخصی و فرا میهنی هم دلسوز خواهد بود. معمولا مردم یک کشور در دوره فرمانروائی رهبران کاریزماتیک با آموزه های ملی آشنا شده و با طولانی شدن مدت رهبری صحیح آنان این امر در ملت ها نهادینه شده وجا می افتد.از طرف دولتهای ملی در آموزشگاهها و اداره های دولتی و تمام موسسه ها و محله ها روش صحیح آموزش نت اجرا می شود. این امر می تواند با نیروهای داوطلب شروع شده و با دادن جایزه برای تشویق و ایجاد انگیزه در مردم تداوم بیابد.

برخی نگهداری های منطقه ای ازوظایف مشترک کشورها است مثل نگهداری خاک و رودخانه و دریاها و دریاچه ها و جنگل ها و…….. امروزه بی توجهی کشورهای همسایه در نگهداری خاک موجب آلودگی هوای کشورمان به خصوص در بخش جنوب غربی گردیده است این فقط یکی از عوارض آن است و از این دست نمونه ها فراوان هستند.

نت عمومی در یک کارخانه یا موسسه

آموزش عمومی اجرای نت در یک کارخانه یا موسسه موجب کمتر شدن خرابی ها و تعمیرات اضطراری وسبب کاهش هزینه ها می گردد. هرچند این نوع نت تخصصی نبوده و فاقد عمق لازم است ولی تأثیر بسزائی در جلوگیری از خرابی های اساسی دارد.TPMحروف اختصاری (total productive maintenance) است.

در خصوص آسانسور و پلکان برقی در شرکت های خدماتی مثل متروها و نیز نهادهایی چون شهرداری می توان از میان کارکنان داوطلب علاقه مند جهت اجرای نت عمومی زیر نظر ناظران با صلاحیت بهره برد و به آنان اضافه کاری پرداخت نمود و افراد پرتلاش را مورد تشویق قرار داد.در سطح عمومی انجام نت عادت کردن و عادت به انجام وظیفه ملی پسندیده است. ولی در آینده جایگزین کردن روش بهتر به جای هر عادت کار دشواری خواهد بود.اساسا انجام آگاهانه امور از عادت به انجانم آن بهتر است.

در این سطح می بایست به تکنسین ها آموزش لازم برای اجرای کامل نت داده شود. تکنسین ها بایستی از ساختمان و تجهیزات قطعات و عملکرد آنها مطلع بوده و نحوه کار انها را بخوبی بدانند. نقاط ضعف قطعات را بشناسند. چنانچه خرابی یا احتمال خرابی به علت کوتاهی کارخانه سازنده باشد آن را تشخیصص داده و جهت تصمیم گیری گزارش لازم را تهیه کرده و تحویل مسئولان بدهند.

در فرایند تعمیر و نگهداری افراد اجرا کننده ی نت وقتی در مدت طولانی ایرادی نبینند و مسئولان آنها را به حال خود رها کنند طبیعتا اهمیت نت را فراموش کرده و تنها به تهیه گزارش های بی محتوا عادت نموده و به عمق کار ماشیین آلات و مشکلات و خرابی های بی صدا توجه نخواهند کرد.متاسفانه در اینگونه موارد همه ی مستندات به خوبی تهیه شده و کارکرد هر دستگاهی به صورت مطلوب نمایانده می شود و ناگهان یک اتفاق عجیب می افتد و یک دستگاه به طرز وحشتناکی از کار می افتد.

در نت اسانسورهای منازل چون استفاده کنندگان با کار آسانسور آشنائی ندارند. هرکسی نت آن را برعهده می گیردهرطور که راحت است انجام وظیفه می کند. نتیجه این می شود که در صفحه حوادث روزنامه ها دائما خبرهای ناگوار از پیشامدهای ناخوشایند و آمار سوانح و مجروحان را شاهد هستیم.

نت آسانسور و پلکان برقی

همانطور که قبلا گفته شد نت آسانسور و پلکان برقی که مستقیما در تولید شرکت ندارند همانند سایر ماشین الات تولیدی از آئین نامه ها و دستورالعمل های همگانی نت پیروی می کنند.نت آسانسور و پلکان برقی از دوجایگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>