اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسانسور

آسانسور و بالابر وسیله هایی هستند که برای جابه جایی افراد و وسایل به صورت عمودی از آن استفاده می شود اما این دو وسیله با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارد که شاید بسیاری از شماها این تفاوت ها را ندانید. ما در این مقاله قصد داریم هر یک از این وسایل را به طور جداگانه توضیح دهیم تا شما عزیزان تفاوت بین آنها را بهتر درک کنید.

آسانسور چیست؟

آسانسور یک اتاقک با ابعاد مشخص می باشد که در طبقات تعریف شده به صورت عمودی جا به جا می شود و افراد و اشیا را انتقال می دهد. آسانسور ها معمولا به وسیله موتورهای الکتریکی کار می کند. آسانسور انواع متفاوتی دارند که با توجه به معیارهایی همچون نوع کاربری آسانسور، انواع دربهای طبقه و کابین نوع کابین و شکل آن، و همچنین نوع سیستم محرکه و موتور آسانسور، طبقه بندی می شوند. در ادامه چند نمونه از آسانسورهای پرکاربرد را معرفی میکنیم.

آسانسور هیدرولیکی

آسانسورهای هیدرولیکی خود به دو دسته ی همراه چاهک و فاقد چاهک تقسیم می شوند.آسانسور هیدرولیک همراه چاهک دارای یک طناب قرقره در کف چاهک آسانسور است که با پایین آمدن آسانسور پیستون جمع شده را پذیرا می باشد. اما آسانسور هیدرولیک فاقد چاهک دارای یک پیستون در دو طرف کابین می باشد که خود به سه دسته آسانسور هیدرولیکی طنابی، آسانسور هیدرولیکی تلسکوپی و آسانسور هیدرولیکی غیر تلسکوپی تقسیم می شود.

کابین آسانسور

آسانسورها بر اساس نوع کابین و اتاق به دو دسته ساده و پاناروما تقسیم می شوند. آسانسور هایی که دارای اتاقک شیشه ای و شفاف هستند پاناروما نامیده می شوند و افراد داخل آسانسور می توانند محیط اطراف را ببینند.

بالابر چیست؟

تعریف و کاربرد بالابر شبیه به آسانسور است. یعنی بالابر به ماشینی گفته می شود که مناسب برای حمل افراد و اشیا در مان های مختلف می باشد. بالابر ها همچون آسانسور دارای انواع مختلفی است.بالابر ها از لحاظ مکانیزم کارکرد با هم تفاوت دارند که این مکانیزم در شکل، اندازه، وزن بار تأثیر گذار است.به طور کلی بالابر ها به سه دسته هیدرولیکی، زنجیری و کابلی تقسیم می شوند.

بالابر هیدرولیکی در مقایسه با دو نوع دیگر مزیت های بیشتری دارد و اغلب برای ساختمان هایی که فضا برای آسانسور ندارند استفاده می شود که البته قابل توجه است که هزینه آن به نسبت آسانسور خیلی کمتر است. اما در مقابل دو نوع دیگر بالابرها هزینه بیشتری دارد اما به خاطر ایمنی و کاربرد بهتری که دارد طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>