اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


تجهیزات روشنایی


جنس اجزای چراغ

مانند بسیاری از محصولات و تجهیزاتِ دنیای امروز، در ساختار چراغ های پنلی ال ای دی، پراستفاده ترین متریال، خانواده پلیمرها هستند. پلی کربنات، پلی استایرن و خانواده سیلیکون از مهم ترین پلیمرهای مورد استفاده در صنعت روشنایی می باشند. پلیمرها به دلیل قابلیت های منحصر به فردی که دارند مثل مقاومت، شکل پذیری، رنگ پذیری، شفافیت و … در صنعت نورپردازی و از جمله در چراغ های پنلی LED به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. در کنار خانواده پلیمرها، از فلزات و به صورت خاص آلومینیوم هم در ساختار پنل های ال ای دی زیاد استفاده می شود.

نوع نصب چراغ

یکی از رایج ترین تقسیم بندی چراغ های پنلی ال ای دی، نوع نصب این محصولات می باشد که به صورت توکار، روکار و یا آویز انجام می شود. این موضوع به نوع سقف و سطحی که چراغ در آن نصب می شود بستگی دارد. اگر سقف مد نظر سقف کاذب باشد و امکان ایجاد حفره و سوراخ در آن وجود داشته باشد، از مدل های توکار(Ceiling Recessed) استفاده می شود.

پنل های توکار دارای سایز های متنوعی هستند که انتخاب این پارامتر با توجه به نوع کاربری فضا و جنس سقف کاذب انجام می شود. اگر سقف کاذبی وجود نداشته باشد یا به هر دلیلی امکان ایجاد حفره بر روی سقف نباشد، از انواع روکار (Ceiling Surface)این محصول بهره برده می شود. در فضاهایی که دارای ارتفاع بلند سقف هستند می توان نوع روکار پنل ها را به صورت آویز(Pendant) هم استفاده کرد.

شکل و سایز چراغ

پنل ها به لحاظ هندسی دارای اشکال دایره، مربع و مستطیل در انواع روکار و توکار هستند. انتخاب شکل محصول به موارد گوناگونی از جمله سلیقه کارفرما، نوع توکار یا روکار بودنش و همچنین سایز چراغ بستگی دارد. لازم به ذکر است بعضی از شرکت ها در همه انواع نصب و اندازه چراغ، محصول را درشکل های متفاوت تولید می کنند.

چراغ های پنلی ال ای دی در انواع روکار و توکار و همچنین با شکل های گوناگون دارای تنوع سایز نیز هستند. با توجه به محل استفاده و نصب آنها و با تشخیص طراح نورپردازی از ابعاد مناسب بهره برده می شود. بدیهی است که چراغ های با ابعاد بزرگ تر شدت روشنایی بیشتری هم دارند.

کاربری محل نصب چراغ

پنل های ال ای دی ازهر خانواده و با نصب های متنوع، چندان محبوبیت پیدا کرده اند که در اکثر کاربری ها اعم از اداری، تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. البته طراحی فرمی این محصول به دلیل سادگی که دارد و همچنین رنگ غالب سفید و گاهی سیاه و خاکستری که در بدنه آن استفاده می شود، بیشتر مورد توجه برای استفاده در مکان های اداری و تجاری برای طراحان نورپردازی است اما در مواردی که کاربری مسکونی با سبک مدرن یا مینیمال هم داشته باشیم، به کار گیری پنل های ال ای دی می تواند اسلوب طراحی داخلی فضا را حفظ کند.

کاربری چراغ پنلی led

همچنین بعضی از شرکت های تولید کننده این نوع چراغ ها با در نظر گرفتن درجه حفاظت(IP)، به کاربران این امکان را می دهند که ازچراغ های پنلی LED در فضاهای بیرونی هم استفاده کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>