اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجهیزات روشنایی

در دیدگاه بعضی طراحان در نورپردازی نمای ساختمان محل نصب مهم ترین عامل انتخاب چراغ است و ویژگی های خود محصول در الویت های بعدی قرار می گیرند. ولی در هر صورت در انتخاب تجهیزات روشنایی برای نمای ساختمان، مجموعه ای از عوامل مثل موقعیت قرارگیری بنا، زاویه دید، همجواری ها، متریال بدنه، سبک طراحی نما و جزئیات نما تأثیرگذار هستند که پس از بررسی توسط طراحان، محصولات مناسب انتخاب می شوند. البته مواردی مثل سلیقه کارفرما و بودجه پروژه هم در این گزینش تأثیرگذار هستند.

چراغ های دیواری

همانطور که از عنوان این نوع از تجهیزات آشکار است، این چراغ ها بر روی دیوار نصب می شوند و نکته اول در مورد به کارگیری آنها این است که درنمای ساختمان هایی قابل استفاده هستند که دارای متریال غیر شفاف (Solid) هستند مثل سنگ، کامپوزیت پنل، آجر و…. این نوع چراغ قابلیت پرتاب نور را به سمت بالا یا به سمت پایین، در صورت یکطرفه بودن و روشنایی در دو جهت را در صورت دوطرفه بودن دارا هستند. این چراغ ها می توانند با توجه به ساختار لنز خود، دارای توزیع پرتو باریک یا گسترده، پخش نور متقارن یا نامتقارن، پرتاب نورکوتاه یا بلند باشند.

بیان این نکته ضروری است که منظور از چراغ دیواری در این مقاله، چراغ هایی است که نور را بر روی همان دیواری که نصب می شود ساطع می کند، چون دیوار ساختمان می تواند محل نصب انواع دیگری از چراغ ها هم باشد که هدف روشنایی قسمت های دیگری از ساختمان مثل درب ورودی می باشد. نوع نصب این محصولات می تواند در راستایی واقع شود که نور را به صورت افقی یا عمودی بتاباند که شکل جزئیات نمای ساختمان در این موضوع بسیار تعیین کننده هستند.

انواعی از چراغ های دیواری هستند که می توانند درسه و یا چهار جهت نور بتابانند، فاصله ی نصب آنها به نظر طراح نورپردازی، محل نصب و نوع انتشار نور چراغ بستگی دارد. در نماهایی نصب می تواند به گونه ای انجام شود که پرتو های نوری همپوشانی داشته و شکل هایی بدیع و جذاب ایجاد کنند.

چراغ های دیواری که برای نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند به علت مواجه شدن با عواملی مثل باد و باران و گرد و غبار، باید حتما دارای درجه حفاظت حداقل 65 باشند (IP 65). نسل جدید این ادوات معمولا دارای لامپ های ال ای دی هستند که کیفیت نوری بهتری دارند.

البته بعضی از شرکت ها، انواعی از این چراغ با قابلیت تعویض لامپ دارند نیز تولید می کنند، ولی با توجه به اینکه محل نصب این چراغ در نما برای تعویض لامپ کار بسیار دشواری است، انواع دارای لامپ ال ای دی آن بیشتر پیشنهاد می شود چون دارای عمر مفید بیشترو خرابی کمتری هستند. همچنین کیفیت بالای سایر قطعات به دلیل دسترسی دشوار برای تعمیر یا تعویض چراغ بسیار پر اهمیت می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>